19. آذر 1396 - 12:06   |   کد مطلب: 19828
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: میدان امام خمینی (ره) همدان سایت موزه خواهد شد.
میدان امام,همدان,سایت موزه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

احداث سایت موزه در میدان امام خمینی (ره) همدان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : علی فتحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر طی هفته گذشته از میدان تاریخی امام خمینی (ره)، افزود: این بازدید به منظور پیگیری روند انجام کاوش‌ها و ادامه اجرای پیاده ‌راه سازی در میدان امام (ره) انجام شد.

 وی با بیان اینکه حفاری‌ها به منظور ادامه کاوش‌ها در حد قبل بوده و مقداری از لحاظ شعاع گسترش داشته است، ادامه داد: البته تا زمانی بازدید مکشوفات نیز مربوط به قبل بوده و کشفیات جدیدی نبوده است.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطر نشان کرد: طی هفته گذشته جلسه‌ای نیز با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس شورا و شهردار برای تصمیم‌گیری در خصوص کاوش در میدان امام(ره) و بحث پیاده‌راه سازی برگزار شد.

 وی با اشاره به اینکه حتماً هسته مرکزی پیاده‌راه میدان امام (ره) سایت  موزه خواهد شد، اظهار داشت:  این مهم فرصت مناسبی در جذب گردشگر و ایجاد جاذبه توریستی در شهراست.

 فتحی با بیان اینکه بحث کاوش‌ها در میدان امام(ره) مشخص نیست تا چه میزان ادامه یابد، افزود: چاره‌ای نداریم و نمی‌توانیم کاوش‌ها را بیش از این ادامه دهیم به همین دلیل کاوش‌ها در همان شعاع مرکزی میدان امام (ره) انجام می‌شود.

 وی با اشاره به تفاهم دوطرفه بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی در بحث کاوش‌ها در میدان امام(ره)، ادامه داد: به دلیل وجود مغازه‌های ارزشمند در میدان امام (ره)، تردد مردم و وجود خیابان اکباتان، احتمال می‌دهم بیش از این کاوش‌ها ادامه نیابد چراکه از لحاظ بافت شهری امکان کاوش‌ها بیش از این نیست.

این مسئول اضافه کرد: طبق گزارش مدیر منطقه یک شهرداری پیشرفت فیزیکی پیاده‌راه سازی در میدان امام (ره) 70 درصد است که حتی کمی جلوتر از زمان‌بندی پیش می‌رود.

 وی یادآورشد: درصورتی که بحث هسته مرکزی میدان امام(ره) و کاوش‌ها، سریع‌تر تعیین تکلیف شود قطعاً تا 22 بهمن سفت‌کاری انجام و سنگ‌فرش به طور کامل اتمام می‌یابد؛ بندکشی، آتشی کردن سنگ‌ها و... نیز تا قبل از آغاز سال نو کامل خواهد شد.

انتهای پیام/ص

میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان میدان امام همدان سایت موزه سایت موزه سایت موزه سایت موزه سایت موزه سایت موزه سایت موزه سایت موزه

دیدگاه شما

آخرین اخبار