7. فروردين 1397 - 18:04   |   کد مطلب: 21308
هشدارهای یک فوق تخصص جراحی قلب;
زنگ خطر‌های بدن پیش از سکته قلبی
قلب پمپ عضلانی محسوب می شود كه به طور مداوم در حال کار کردن است؛ به طور متوسط حدود ۷۰ بار در دقیقه این اتفاق می‌افتد که گاهی تندتر و تندتر می شود.
سکته قلبی,قلب,فشارخون,پیاده روی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : صادق پور طبائی فوق تخصص جراحی قلب درباره راهکارهای درمانی سکته قلبی اظهار كرد: قلب پمپ عضلانی محسوب می شود كه به طور مداوم  در حال کار کردن است؛ به طور متوسط حدود ۷۰ بار در دقیقه این اتفاق می‌افتد که گاهی تندتر و تندتر می شود.

این فوق تخصص جراحی قلب با اشاره به اینکه قلب جزو یکی از حیاتی‌ترین عضوهای بدن است که باید از آن به خوبی محافظت شود، گفت: خون از طریق رگ‌های قلب به بدن  پمپاژ می‌شود؛ گاهی اوقات به دلیل بسته شدن یکی از رگ‌های قلب خون لخته می‌شود و این توقف گردش خون باعث سکته قلبی می‌شود.

پور طبائی در خصوص علائم سکته قلبی بیان کرد: سنگینی، فشار غیر طبیعی بر روی قفسه سینه، درد شدید گردن و صورت، تنگی نفس شدید، خستگی، خفگی، عرق سرد و  خستگی غیرعادی مهم‌ترین علائم سکته قلبی در افراد هستند.

 وی با اشاره به اینکه زمان بروز سکته قلبی باید سریعاً با اورژانس تماس گرفته شود، مطرح کرد:  تا زمان رسیدن اورژانس  باید فرد را در حالت استراحت قرار دهید و اگر  آسپرین هم در دسترس است به بیمار داده شود.

این فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه عوامل بسیاری بروز سکته قلبی در فرد را تشدید می‌کنند، گفت: سیگار، چربی و  فشار خون، قند، استرس،  آلودگی هوا و زندگی پر تنش از عوامل تشدید بروز سکته قلبی در افراد هستند.

پور طبائی با اشاره به اینکه با رعایت نکاتی ساده می‌توان از شروع سکته قلبی در بدن پیشگیری کرد، بیان کرد: مصرف حداقل یک بار غذای دریایی در هفته، روزی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی، خوردن میوه، سبزیجات و خوراكی‌های فیبردار  از جمله اقداماتی هستند که با رعایت آنها می توان از بروز سکته قلبی جلوگیری کرد.

وی گفت: ریز فاکتورهای متعددی مانند دیابت، فشارخون، چاقی، مصرف کالری زیاد، عدم فعالیت بدنی، استرس و زمینه ارثی، مصرف زیاد فست فودها، غذاهای پرکالری با چربی‌های اشباع شده و همچنین مصرف نمک زیاد و سیگار نشان دهنده عارضه‌ سکته‌ قلبی هستند.

این متخصص جراحی قلب با بیان اینکه برای تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی باید به پزشک متخصص مراجعه کرد، یاد آور شد: امروزه برای بررسی نحوه عملکرد قلب، وجود آسیب یا بیماری در قلب، تشخیص ماهیت و وسعت بیماری تست‌های زیادی وجود دارد؛ در واقع سابقه پزشکی وضعیت عمومی قلب و ارزیابی اولیه پزشک، نوع تست قلب تعیین می شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار