22. آذر 1398 - 23:31   |   کد مطلب: 6834
(یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت(پدر و برادر و شوهرش و...از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.
حجاب،دختر،شهدا،معصومين،شرمنده،قيامت

به گزارش شبنم ها به نقل از ايل بانو ،اصل حجاب مربوط به احکام ویژه بانوان است و اتکای آن، بر تفاوت های طبیعی و ساختاری زن و مرد استوار می باشد. غربی ها به دلیل این که اصل عدم توجه به جنسیت در تقسیم کار را محور تمدن و عامل پیشرفت دانسته اند، تحلیل درستی از حجاب و فرهنگ آن ندارند; از این رو زنان را بین گزینش انسانیت محوری در محیط کار، و یا مرد محوری و ابزار جذّاب بودن برای خوشایند مردان، مردد ساخته اند، و در نتیجه به جدایی آنان از ارزش ها منجر گردیده است.

در جوامع اسلامی، بر اثر تأثیر متقابل فرهنگ ، شاهد کاهش کیفیت حجاب هستیم. این پوشش اسلامی با این که به حسب ظاهر، بار سیاسی ندارد، ولی بر خلاف انتظار، دیروز و امروز در معرض شدیدترین حملات قرار گرفته است. هر از چند گاهی در کشورهای غربی قانونی بر ضد آن به تصویب می رسد و زنان و دختران به جرم پوشش اسلامی از تحصیلات دانشگاهی ممنوع می شوند. آنان مانند مزدورانی چون آتاتورک و رضا خان به کشف حجاب اجباری دست نمی زنند تا با واکنش مردم مواجه شوند، لیکن با تصویب چنین قوانین ضد انسانی و ضد آزادی، حلقه محاصره را بر زنان با حجاب تنگ تر ساخته تا در نهایت خود، حجاب را بر دارند و هم رنگ زنان جوامع غربی گردند. شایسته است ملت های اسلامی در مقابل این نوع تهاجم فرهنگی از خواب غفلت بیدار شده و موضوع حجاب را عمیق تر از گذشته بازنگری نمایند.

حديث عجيب در مورد حجاب

رسول خدا(ص) از حضرت جبرئیل(ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت(پدر و برادر و شوهرش و...از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.

وصيت عجيب در مورد حجاب

شهيد عبدالرضا زيبايي ( 1367-1345 بجنورد )

اي خواهران، مواظب باشيد در روز قيامت بدن کبود شده و تازيانه خورده حضرت فاطمه (سلام الله عليها) و زينب کبري (سلام الله عليها) و دختران امام حسين (عليهما السلام) از شما بازخواست نکند و راه آنها را ادامه بدهيد و زينب وار باشيد و حضرت فاطمه (سلام الله عليها) را سرمشق زندگي خود قرار دهيد و حجاب خود را حفظ کنيد که بدحجابي و بي حجابي زنان به نفع آمريکا و دشمنان اسلام است و ديگران را به فساد مي کشاند.

عقوبت بد حجابي

امیر المؤمنان علی علیه السلام می فرماید :

[در آخر الزمان که بدترین زمان هاست جمعی از زنان پوشیده ای برهنه اند و از خانه با خود آرایی بیرون می آیند اینان از دین بیرون رفتگانند و داخل در فتنه ها شده و به سوی شهوت تمایل دارید و به طرف لذات نفسانی در شتابند حرام ها را حلال می دانند و در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار].

اینها همان کسانی هستند که به ظاهر پوششی دارند ولی به قول معروف بدحجاب اند و پوششان بدن نماست و مبالاتی ندارند که پوشش آنها عقب برود یا اصلا پوشش آنها طوری است که با عدم پوشش مساوی است. در احادیث معراج و مشاهدات پیامبر اسلام از عذاب هائی که بر زن ها وارد می شده معلوم می شود که مجازات سختی برای رعایت نکردن حجاب در نظر گرفته شده است.

فلسفه حجاب
1- برهنگی زنان که طبعا پیامدهائی هم چون آرایش و عشوه گری و امثال آن همراه دارد مردان مخصوصا جوانان را در یک حالت تحریک دائم قرار می دهد تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجان های بیمارگونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می گردد، مگر اعصاب انسان چقدر می تواند بار هیجان را بر خود حمل کند؟ مگر روان پزشکان نمی گویند هیجان مستمر عامل بیماری است. اسلام می خواهد مردان و زنان مسلمان روحی آرام و اعصابی سالم و چشم و گوشی پاک داشته باشند، و این یکی از فلسفه های حجاب است.
عدم رعایت حجاب سبب به گناه افتادن دیگران می شود و فردی که حجاب را رعایت نکرده به گناه دیگران کمک کرده و شریک جرم به حساب می آید.

2- افزایش طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشوئی یکی از دیگر آثار برهنگی است. چون هر چه را دیده بیند دل کند یاد و به دنبال دیدن، هوس بازی انسان سبب می شود که هر روزی با یکی دل ببندد و و دیگری را رها کند.

3- گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع از درد ناک ترین پیامدهای بی حجابی است.

4- ابتذال زن و سقوط شخصیت او و تبدیل شدن به وسیله ای برای اشباع هوس های سرکش مشتی آلوده و شهوت ران ، یکی دیگر از پیامدهای بی توجهی به حجاب است.

آثار بد حجابي

تقيبا اكثر گناهان اجتماعي به صورا مستقيم يا غير مستقيم مي تواند از بد حجابي نشات بگيرد كه هر كدام از اين گناهان اثراتي دارد كه تا روز قيامت براي منشا اين گناه كه همان بد حجابي است گناه نوشته مي شود.

ساده ترين گناه بد حجابي

رسول خدا (صلی الله علیه و آله):

... و کسى که با زنى نامحرم از سر شهوت شوخى و مزاح کند، به ازاى هر کلمه ‏اى که بر زبان آورده باشد هزار سال او را نگاه دارند. و اگر با تمایل آن زن نامحرم با او هم آغوش گردد، یا او را ببوسد، و یا از او کام بگیرد، بر آن زن همان گناه نوشته مى‏شود که بر مرد مقرر شده است؛ ولى اگر بدون تمایل آن زن نامحرم او را وادار به گناه کند، گناه آن زن نیز بر عهده مرد است و در روز قیامت دو کیفر خواهد دید.

 انتهاي پيام/
تصاویر تکمیلی: 
حجاب،دختر،شهدا،معصومين،شرمنده،قيامت
حجاب،دختر،شهدا،معصومين،شرمنده،قيامت
حجاب،دختر،شهدا،معصومين،شرمنده،قيامت
حجاب،دختر،شهدا،معصومين،شرمنده،قيامت

دیدگاه‌ها

واقعا که خیلی ناشیانه در باره حجاب مطلب میزنید... در جبه نرم باختیم یعنی چی؟ دخترهای برهنه رو کنار شهید اونطور میکس میکنید یعنی چی.. بی حجاب با حجاب میشه؟ اینطوری؟ یکم اندیشه و احساس رو باهم قاطی کنید اقلا.. اونهم نه از نوع برهنه و عریانش.. پس نزنند

دیدگاه شما

آخرین اخبار