5. دى 1399 - 10:55   |   کد مطلب: 9091
برای شناخت نقش بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب باید صبورانه تاریخ را انقلاب را ورق زده و از لابلای اوراق آن بانوی مسلمان ایرانی را بشناسیم؛ بانویی که ارزشها و اعتقاداتش ریشه در مکتب حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است.
بانوان و انقلاب اسلامی/ نگاهی گذرا به نقش بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب

 ملیحه اکبری، کارشناس امور زنان و خانواده در یادداشتی به نقش و جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی پرداخت که در ادامه آن را می خوانید.
 بانوان، ايـن الگوهای ناب خداوندی داراي بـركـات زيـادي هستند و به عنـوان بیشترین قشر هر جامعه ای، همـواره سنگین ترین بار مشكلات را بـر دوش مي كشند.
هنر انقلاب اسلامی ایران این بود كه زنان جامعه ما را متحول ساخت و در مسیر اسلام و ارزشهای الهی هدایت نمود.
 انقلاب شکوهمند ایران اسلامی که رهبری آن را شخصیتی شایسته همچون حضرت امام خمینی(ره) بر عهده داشت باعث گردید تا زنان از بی هویتی و بی بند و باری و ابتذال كه سوغات غرب بود، به سوی عزت خواهی و عفاف حرکت کنند.
درك شخصیت و كمال جویی و تحول فكری و روحی از دیگر شاخصه هایی بود که انقلاب اسلامی با آمدن خود آن را به همه مردم ایران به ویژه بانوان هدیه کرد.
حال حضور بانوان در شکل گیری انقلاب نقشی بسیار موثر  را ایفا کرد تا جایی که این قشر عظیم جامعه در بسیاری از میدان ها ابتکار عمل را به دست گرفته و خود سکان دارد میدان شدند.
تا جایی که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در وصف این قشر از جامعه فرمودند: «شما خواهران در این نهضت سهم بسزایی داشته اید».
با بیان این نکته آن هم از زبان شخصی که دنیا را با یک انقلاب الهی در بهت حیرت فروبرد دیگر جای هیچ شک و شبهه ای برای نقش آفرینی شیر زنان ایران اسلامی باقی نمی ماند.
بانوانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش مردان چه در خط مقدم جبهه و چه در امر تدارکات و پشتیبانی با تمام وجود ثابت کردند که تا آخرین نفر و تا آخرین نفس پای آرمان های اسلام و انقلاب ایستاده اند.
این زنان که با شیوه ای زینبی فرزندان، برادران، پدران و همسران خود را تشییع کرده و هیچ گاه از حضور تکیه گاه های خود در مقابله با کفر خم به ابرو نیاورند به دنیا فهماندند که عاشورا همیشه زنده و پاینده است.
همان هایی که بارها و بارها بعد از پایان جنگ تحمیلی در سایر میدان ها، از جمله اقتصاد، فرهنگ، ورزش، سیاست و... ظاهر شده و توانمندی های خود را به رخ همگان کشیدند.
نقش بانوان در انقلاب اسلامی تا جایی پیشرفت که آنها حتی بر حسب احساس وظیفه در مجلس شواری اسلامی نیز راه پیدا کرده و توانستند چند کرسی را ازآن خود کنند تا بتوانند مشکلات بیشتری را در جامعه و به ویژه در حوزه زنان حل و فصل کنند.
اما پیشرفت ها و نقش آفرینی های زنان ایران اسلامی آنقدر چشم دشمنان را کور کرده است که دیگر توان دیدن روند رو به رشد آنان را ندارند و با حجوم علیه آنان قصد دارند تا این قشر عظیم جامعه را دچار آسیب کنند.
آسیبی که اگر حواسمان به آن نباشد می تواند ضربات جبران ناپذیری را به بدنه انقلاب وارد کرده و تمامی خدمات ارزنده بانوان را زیر سوال ببرد.
خدماتی که از ابتدای انقلاب اگر توسط زنان ایرانی انجام نمی شد هیچ گاه نمی توانستیم پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی نماییم.
خدماتی همچون حضور گسترده در راهپیمایی های اوایل انقلاب، حضور در میدان های جنگ، پرستاری از مجروحین و جانبازان، مشارکت در امور جاری کشور از جمله امور فرهنگی و ورزشی و...
با نتیجه گیری از این مطالب به آن میرسیم که بانوان ایران اسلامی باید همچنان نقش زینبی و زهرایی(س) خود را حفظ کرده تا بتوانیم چرخه پیشرفت کشور را بیش از پیش به حرکت در بیاوریم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار