29. آذر 1399 - 11:25   |   کد مطلب: 9304
حضرت زینب (س) پیام آور ارزش های مقدس عاشورا؛ همه عاطفه ها و ستاره های درخشان ایمان و عفّت و پرستار همه ارزش های زخم دیده در تاریخ شیعه و کامل ترين الگو برای زنان عالم است.
زینب!  آینه ی فاطمه نما کامل ترين الگو برای  زنان عالم

به گزارش شبنم ها؛  نمی شود از صبر سخن گفت ولی یادی از اسوه صبر و  وفا عقیله بنی هاشم نکرد زیرا که  صبر زینب(س) همیشه برایمان الگو است ، بانویی که  در برابر سختی ها و ناملایمت های روزگارشکیبایی کرد.

 پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین علیه السلام، حضرت زینب کبری سلام الله علیها است.

مولودی  که عطر خوش خبر مسرت بخش ولادتش کوچه های مدینه را فراگرفت و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله پس از تبریک و تهنیت، نام او را «زینب » گذاشت.

ناز دانه دختری که فاطمه (س) بر گونه هایش بوسه زد و جهان از  قدوم مبارکش  غرق نور شد؛همان بانویى كه امام سجاد علیهالسّلام در حق ایشان فرمود: «اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة» .

نگاهي گذرا به زندگي و سيره عملي این بانوی بزرگوار به خوبي جايگاه ايشان را ترسيم و آن حضرت را به عنوان يكي از بهترين و مناسب ترين الگو ها برای روش زندگي دختران و زنان مسلمان معرفي مي نمايد.

 آن بانوی بزرگواردر مدت زندگانی خویش مورد  بیشترین نامهربانیها قرار گرفت و با صبر و بردباری و استقامت بی نظیر، چشمهای جهانیان را خیره کرد .

مقام معظم رهبری در  ديدار جمع‌ زيادي‌ از خواهران‌ و برادران‌ پرستار و مددكار , 12/7/74)  در خصوص این بانوی بزرگوار فرمودند: زن‌ مسلمان‌ براي‌ انجام‌ تمامي‌ وظايف‌ مهمي‌ كه‌ يك‌ زن‌ مي‌تواند انجام‌ دهد، بايد از حضرت‌ زينب‌ (س‌) تعليم‌ بگيرد. طهارت‌ و تقوا كه‌ بزرگترين‌ خصوصيت‌ يك‌ زن‌ است‌، اهميت‌ دادن‌ به‌ ارزشهاي‌ اصيل‌ بيش‌ از هر چيز ديگري‌ در زندگي‌، توجه‌ به‌ علم‌ و معرفت‌، انجام‌ فعاليتهاي‌ سياسي‌ و امداد رساني‌ به‌ انسانها و كيفيت‌ دادن‌ به‌ محيط خانه‌ و خانواده‌ از ويژگيهاي‌ زينب‌ كبري‌ (س‌) محسوب‌ مي‌شود و زن‌ مسلمان‌ از درون‌ خانواده‌ تا درون‌ جامعه‌ و تا مسائل‌ علمي‌ و سياسي‌ و ارزشهاي‌ اخلاقي‌ و نيز نشان‌ دادن‌ منشهاي‌ بزرگ‌ انقلابي‌ مي‌تواند به‌ زندگي‌ آن‌ حضرت‌، تأسي‌ جويد. »

زینب(س) آینه ی فاطمه نما است که زنان مسلمان برای حفظ کرامت انسانی خود  باید به تاسی از آن بانوی بزرگوار و ا لگوی عفت، حیا به حفظ کیان خانواده و تربیت نسل پاکدامن همت گمارند.

آری در زمانی که جامعه با انواع هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی از سوی غرب مواجه است و دختران و زنان مسلمان  را هدف قرار  داده زنان ایرانی باید در حفظ ارزشهای به یادگار مانده از سوی حضرت زینب(س) کوشش کنند.

 امروز پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت این بانوی بزرگ می باشد او اینک مزار شریفش، قبله عاشقان خاندان عصمت و طهارت در دمشق (سوریه) است. 

یاداشت از ک. افخم

 انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار