6. مهر 1399 - 10:58   |   کد مطلب: 9497
سرنخ و الگویی روشن برای انتخاب اصلح
ولایت مداری مهمترین درس حضرت زهرا (س) به شیعیان
ولایت‌مداری مهم‌ترین درسی است كه حضرت زهرا(س) به شیعیان داد.
ولایت مداری مهمترین درس حضرت زهرا (س) به شیعیان

به گزارش شبنم ها، مکتب فاطمه (س) مکتبی حیرت انگیز است. چه بسیارند درس هایی که از زمینه های مختلف زندگی فاطمه (س) دیده می شود و بنده مخلص میتواند با الگو گیری از زندگی این بانوی بزرگوار راه حیات را برای خود هموار سازد.

 

  فاطمه (س)در محیط خانه چون ماهی درخشان بود که نور وجودش، کانون خانه و دل امیر المومنان را روشن می کرد. چرا که بنای زندگی آن حضرت  مبتنی بر خواست باری تعالی و  الفت و مهربانی و بر مبنای ، تکمیل و تکامل، خلوص و وحدت بوده است .

 

ساده زیستی و ساده پوشی ودوری از اسراف و تجملات سبک زندگی حضرت فاطمه (س)بود زیرا زندگی پر زرق و برق و تجملی به جای آرامش و نیک بختی انسان را اسیر  قید و بندهای بیهوده می کند.

 
 
حضرت زهرا (س) نخستین مدافع امامت و ولایت  بود که الگوبرداری از سبک زندگی ایشان می‌تواند چون چراغی فروزان موجب سعادت هدایت جامعه امروز ما شود.
 

خدای  متعال با قرار دادن پیامبر باطنی این فرصت  را برای تمام بشریت قرار داده که در راه راست هدایت حرکت کنند و برای قرار گرفتن در این صراط مسقیم علاوه بر پیامبر باطنی الگوهای عملی و رفتاری را نیز برای ما قرار داده و آنها را به ما معرفی نموه است تا  درست زندگی کنیم.

 

فاطمه (س) دختر عظیم شان پیامبررحمت و مهربانی  الگویی است که  حجت را بر همه زنهای عالم تمام کرد و راه و رسمی زندگی  به شیوه ای که مورد عنایت حضرت حق  باشد را پیش گرفت، راه عذر را در انجام وظیفه ای که خداوند برای زنان مقرر داشته است، برروی آنان بست.

 

لذا بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در راه دفاع  از حریم ولایت مجروح شده، نوزادش محسن(ع) را سقط کرده و به شهادت رسید.

 

هر انسانی با  اندک تاملی در شرایط کنونی جامعه خواهد فهمید  نیاز جامعه امروز این است پیروی از ولایت است که با الگو گیری از آموزه‌های زهرای مرضیه (س) به عنوان یک انسان کامل و شخصیت برجسته که در ولایت‌مداری  محقق خواهد شد .

 

دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) محور آفرینش بوده و در دفاع و ایستادگی از حق ولایت جان خویش را نثار کرد لذا وظیفه امروز ماست که با بصیرت و آگاهی شناخت کامل و انتخاب آگاهانه از حریم ولایت دفاع کنیم چرا که  حمایت از ولایت‌ فقیه، از وظایف شیعیان است،و درسی است که در مکتب فاطمه (س) آموخته اند.

انتهای پیام /

تصاویر تکمیلی: 
ولایت مداری مهمترین درس حضرت زهرا (س) به شیعیان

دیدگاه شما

آخرین اخبار