7. مهر 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 12884
تالاب میقان در هر فصل از سال زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. در این روزها که تالاب گرمای جانسوز تابستان را در دل کویر سپری کرده است و آب بخش اعظمی از آن تبخیر شده است ، بیشتر چشم انداز آن نمک زارهایی است که سفیدی آن چشم اندازهای برفی را در ذهن تداعی می کند.

به گزارش شبنم همدان، یکی از زیباترین تالاب های ایران در قلب کویر میقان در استان مرکزی قرار دارد. این منطقه ویژه به عنوان محل استقرار پرندگان مهاجر که از سیبری وارد کشور می شوند یکی از زیستگاه های بین المللی پرندگان است. تالاب میقان در هر فصل از سال زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. در این روزها که تالاب گرمای جانسوز تابستان را در دل کویر سپری کرده است و آب بخش اعظمی از آن تبخیر شده است ، بیشتر چشم انداز آن نمک زارهایی است که سفیدی آن چشم اندازهای برفی را در ذهن تداعی می کند.

در طول مسیر شگفتی های بسیاری وجود دارد. شوره زار های سپید در دو طرف جاده و گیاهانی که در دل نمکزار سر از خاک برآورده اند و زمین های سفید شوره زده را رنگین کرده اند از شگفتی هایی است که گردشگران را به حیرت وا می دارد. غلظت نمک در آب تالاب در حدی است که رشته های نمک از برخورد آب با ساحل در هم تنیده شده و بافت پارچه مانند نمکی را می سازند. 

گل های ریز صورتی رنگ در بوته های کوتاه کویری از دل خاک های نمکی سر برآورده اند تا قدرت خالق هستی را نشان دهند. غلظت نمک در آب تالاب بویی شور را در منطقه پخش می کند و طعم نمکین هوا مذاق گردشگران را می نوازد.

انتهای پیام /

دیدگاه‌ها

بسیار جالب بود

دیدگاه شما

آخرین اخبار