15. آذر 1399 - 12:58   |   کد مطلب: 14034
16 آذز یادآور شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1332 است.

به گزارش شبنم همدان، روز دانشجو که به مناسبت رشادت های دانشجویان در مقابل ظلم و ستم حکومت وقت و شهادت سه دانشجوی شجاع نامگذاری شده است فرصتی است تا به این قشر جوان و پر انرژی بیشتر پرداخته شود. رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدضله العالی همواره توجه خاص به جوانان و دانشجویان داشته اند و در سال های مختلف این گروه را مورد خطاب قرار داده و نقشه راه را به آنها نشان داده اند. 

وی با دیدگاهی حکیمانه فرموده اند: «دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوریهای علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند» 

و دانشجویان مورد خطاب قرار داده و گفته اند: «فرق شمای جوان و دانشجو و صادق و پاکیزه‌دل، با یک آدم سیاسی‌کار باید در همین باشد؛ حرفتان را صریح بزنید؛ آنچه را که میزنید، از دل بزنید؛ و اگر چنانچه معلوم شد که اشتباه است، سریع پس بگیرید؛ راحت. این، به نظر من یکی از بهترین شاخصه‌های دانشجوئی است. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷»

دانشجویان این مرز و بوم با پیروی از سخنان گهربار این پیر فرزانه می توانند در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی گامی مؤثر بردارند.

انتهای پیام / 

شبنم ها , afkl ih, بیانات رهبر, shabnamha.ir, روز دانشجو
شبنم ها , afkl ih, بیانات رهبر, shabnamha.ir, روز دانشجو
شبنم ها , afkl ih, بیانات رهبر, shabnamha.ir, روز دانشجو

دیدگاه شما

آخرین اخبار