16. آذر 1396 - 11:52   |   کد مطلب: 19788
به مناسبت روز دانشجو و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا;
مطالبات دانشجویان از مسئولین/مشکلات عمده ای که گریبانگیر دانشجویان است
تحصیلات اکادمیک به تنهایی تجربه و مهارت کافی را در اختیار دانشجو برای ورود به بازار کار نمی گذارد. متاسفانه این امر موجب خروجی دانشگاه ها این باشد که تعدادی دانشجوی بیسواد تحویل جامعه دهند .
روز دانشجو,مشکلات دانشجویان,مطالبات دانشجویان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان : به مناسبت 16 اذر فرا رسیدن روز دانشجو و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفتگویی با سیما هدایتی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فیزیک دانشگاه بوعلی سینا در خصوص مطالبات دانشجویان از مسئولین انجام دادیم .

هدایتی در خصوص مشکلات دانشجویان در رشته فیزیک گفت :متاسفانه یکی از نیازهای ضروری رشته فیزیک استفاده از ازمایشگاه مجهز است در حالی که اکثر دانشجویان دانشگاه بوعلی در دوره های ارشد مجبور هستند نمونه های خود را در آزمایشگاه های خارج از دانشگاه آزمایش کنند .از سوی دیگر سطح پایین علمی بعضی از اساتید واقعا جای سوال دارد .و مشکل عمده دیگری که گریبانگیر اکثر دانشجویان است این است که امروزه اکثر دانشگاه ها ظرفیت بالایی برای پذیرش دانشجو دارند اما هیچ راهکاری برای ورود به بازار کار برای دانشجویان ارائه نداده اند .از سوی دیگر تحصیلات اکادمیک به تنهایی تجربه و مهارت کافی را در اختیار دانشجو برای ورود به بازار کار نمی گذارد. متاسفانه این امر موجب خروجی دانشگاه ها این باشد که تعدادی دانشجوی بیسواد تحویل جامعه دهند .

یکی از شعارهای مهم این روزها ارتباط صنعت و بازار کار با دانشگاه است اما متاسفانه صاحبان صنایع بزرگ ریسک ارتباط با دانشجو بدون تجربه و مهارت کافی را نمی پذیرند و این طرح به صورت عملی موفقیت چندانی نداشته است .اکثر دانشجویان پس از فارغ تحصیلی به بازار کار روی می اورند اما هر بار که با در بسته مواجه می شوند ناچار روی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می آورند .کاش دولتمردان 10 درصد از دانشجویان برتر هر دوره از تحصیلات تکمیلی را در همان رشته تخصصی به کار گیرند .

گفتگویی با سمانه صاری اصلانی دانشجوی فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد هوا شناسی انجام دادیم .

اصلانی اظهار داشت :بزرگترین معضل امروز همه دانشجویان عدم مهارت کافی و نبود شغل است از دانشگاه تهران با رتبه برتر فارغ التحصیل شده ام اما هر دفعه که برای ورود به بازار کار اقدام کردم با در بسته مواجه شدم .اگر توان این را داشتم که به عقب باز گردم هرگز تحصیل در دانشگاه را انتخاب نمی کردم, سعی می کردم در رشته ای به مهارت اموزی بپردازم که بتوانم از این مهارت و استعداد در زندگی شخصی خود نیز بهره ببرم .

وی ادامه داد :در سالهای اخیر ظرفیت دانشگاه ها افزایش یافته است و اکثر دانشجویان در مقاطع بالای تحصیلی به کسب علم می پردازند ایا مسئولین امر تا کنون به این مساله اندیشیده اند دانشجویانی که در مقاطع بالاتر تحصیل می کنند در ورود به بازار و صحنه زندگی با تاخیرقابل توجهی مواجه خواهند شد . و مطمئنا این تاخیرها اثرات زیان باری بر جامعه تحمیل می کند. به طور قطع دانشجویی که در مقاطع بالاتر تحصیل می کند انتظار ندارد همان مشاغلی را انجام دهد که یک فرد دیپلمه با داشتن مهارت و استعداد شغلی ان را به شیوه بهتری اجرا می کند. تحصیلات بالاتر باعث ایجاد غرور کاذب و انتظارات بالاتر از جامعه می شود.

اصلانی تصریح داشت : اگر دانشجویان می توانستند فرصتی که برای درس خواندن صرف نموده اند را برای یادیگیری حرفه و صنعت کاری به کار ببرند قطعا موفقیت بیشتری در بازار به دست می اوردند .

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار