26. فروردين 1395 - 10:48   |   کد مطلب: 10053
مشاور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش منطقه گل تپه خبر داد:
اجرای 'طرح بشری' در آموزشگاه دخترانه صدیقه کبری (س) منطقه گل تپه
با هدف بهبود وضعیت آموزشی - بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم ؛ طرح ملی بشری در مدرسه دخترانه صدیقه کبری (س( گل تپه برگزاری شد.

به گزارش شبنم ها، مشاور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش منطقه گل تپه در خصوص  اجرای "طرح بُشری" اظهار کرد: این طرح در راستای محرومیت‌زدایی و توجه به سلامت دانش‌آموزان دختر که در سن بلوغ جسمی قرار دارند، با برای تمام دانش‌آموزان دختر با تأکید بر مناطق محروم اجرا می‌شود.

 

ناهید فدیور با بیان اینکه ارتقای آگاهی دانش آموزان دختر در مورد دوران بلوغ جسمی و بهداشت روانی از اهداف اصلی این طرح است افزود: در این طرح علاوه بر  توزیع بسته‌های بهداشتی مورد نیاز یک دختر نوجوان بین دانش‌آموزان کارگاه‌ها و کلاس‌های توجیهی  با همکاری مراکز بهداشت برگزار می‌شود.

 

وی گفت: با وجود بالا رفتن سطح آگاهی خانواده ها نسبت به مسائل بلوغ جسمی و جنسی دختران همچنان برخی دانش آموزان هنوز آمادگی مواجه با نشانه های بلوغ را ندارند لذا در این کلاس‌های والدین دانش‌آموزان به‌ویژه مادران جهت توجیه و فراگیری  آموزش‌های لازم برای مراقبت کردن از دانش‌آموز در این برهه حساس شرکت می کنند تا رسیدن به سن بلوغ در ایام نوجوانی برای آنها تبدیل به فرایندی ناخوشایند نشود.

 

فدیور با اشاره به اینکه نوجوانان امروز، آینده‌سازان آینده کشور خواهند بود گفت: سلامت دوره نوجوانی و نشاط و شادابی در سن بلوغ می‌تواند تضمین‌کننده سلامت فردای جامعه باشد.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار