26. فروردين 1395 - 11:38   |   کد مطلب: 10056
استاندار همدان گفت: تاثير مسائل اجتماعي بر افزايش سن ازدواج در جامعه کمتر از مشکلات اقتصادي نيست.
ازدواج, آموزش و پرورش, مجرد

به گزارش شبنم ها به نقل از  نافع، محمد ناصر نيکبخت در شوراي فرهنگ عمومي استان همدان افزود: يکي از دلايل عدم تمايل جوانان به ازدواج بيکاري و نبود درآمد مالي لازم است، اما مسائل اجتماعي نيز به اندازه زيادي بر مسئله ازدواج تاثير گذار است.

وي اضافه کرد: نمونه آن را مي توان در مجموعه هايي شاهد بود که با وجود شغل تضمين شده و شرايط لازم هنوز درصدي در اين مجموعه مجرد هستند.

نیکبخت اعلام کرد: 5 هزار نفر شاغل مجرد در آموزش و پرورش استان وجود دارد و جای تحقیق و بررسی دارد که چرا این افراد با وجود داشتن شغل، هنوز ازدواج نکرده‌اند.

ادامه داد: والدين بايد بيشتر از هميشه در شرايط کنوني براي سامان بخشي به وضعيت ازدواج جوانان تلاش کرده و با سنگ اندازي و چشم و هم چشمي مانع ازدواج جوانان نشوند.

وي ازدواج آگاهانه و ساده را از مهمترين نيازهاي جوانان دانست و اضافه کرد: اگر والدين به هر دليلي به اين مسئله توجه نکنند شبکه هاي بيگانه اهداف خود را بيشتر در بين جوانان ترويج داده و موانع را بيشتر خواهند کرد.

استاندار همدان وجود مهريه سنگين، ريخت و پاش هاي بيهوده در مراسم ها و الزام خانواده ها به داشتن خانه و يا شغل هاي مطرح را در هنگام ازدواج از مهمترين معضلات عنوان کرد.

نيکبخت تصريح کرد: بهترين اهرم کمکي براي اين موارد صدا و سيما است که بايد با توليد برنامه هاي پر بار فرهنگ موجود در جامعه را تغيير دهد چرا که مقام معظم رهبري نيز تاکيد زيادي مبني بر توجه به موضوع ازدواج جوانان دارند.

وي ادامه داد: بايد در جامعه جا بيفتد که ازدواج معامله و تجارت نيست.

وي با تاکيد بر لزوم انجام يک کار مطالعاتي در اين حوزه عنوان کرد: مي توان اين کار مطالعاتي را در مجموعه آموزش و پرورش استان به لحاظ جمعيتي آغاز و نتيجه آن را به کل جامعه تعميم داد.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار