31. تير 1399 - 17:37   |   کد مطلب: 10138
قارچ‌های ناخن نوعی بیماری عفونی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توان با استفاده از درمان‌های خانگی و رعایت بهداشت آن‌ها را از بین برد.
راهکار, درمان, قارچ‌ها, ناخن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گاهی اوقات بر اثر علل مختلف همچون پدیکور نامناسب و غیر بهداشتی، استفاده از لاک‌های نامرغوب و عدم رعایت بهداشت فردی، استفاده از حوله‌ها و وسایل شخصی مشترک و پابرهنه راه رفتن در محیط‌های آلوده، ناخن دست دچار قارچ و عفونت می‌شود. قارچ ناخن با بوجود آمدن لکه‌هایی زرد و سفید بر روی ناخن به خصوص ناخن پا بوجود می‌آید.

 
قارچ ناخن بیشتر در شصت پا بوجود می‌آید زیرا این ناحیه بیشتر در معرض گرما و رطوبت بر اثر قرار گرفتن در کفش است. در بیشتر موارد در صورت مراجعه به پزشک برای درمان قارچ‌های ناخن، داروهای ضدقارچ خوراکی تجویز می‌شود که اثرهای جانبی فراوانی همچون آکنه پوستی و آسیب‌های کلیوی دارد.
 
از جمله علائم این بیماری می‌توان به دردهای مکرر،‌ قرمز شدن پوست و تورم اشاره کرد. اگر به این مشکل توجه نشود می‌تواند در مدتی کوتاه به عفونت تبدیل شود و در صورت پیشرفت آن، عفونت به داخل خون وارد می‌شود. اگر اطراف ناخن تان به شدت تورم کرد و قرمز شد و چرک و مایعی از اطراف آن خارج شد، این علائم نشان‌دهنده عفونت است و باید جدی گرفته شود. در صورت مشاهده این علائم و نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنید.
 
یکی از درمان‌های رایج و موثر برای درمان قارچ پا، استفاده از روغن‌های گیاهی است. برای این کار کافی است ابتدا پای خود را بشویید و خشک کنید، سعی کنید از مواد شیمیایی مضر برای شست‌وشو استفاده نکنید. سپس 20 قطره از روغن اسطوخودوس را همراه با 50 قطره روغن بادام ترکیب کنید. چند قطره از این ترکیب را روزی 3مرتبه بر روی ناخن قارچ‌زده و اطراف آن بمالید.
 
علاوه بر این، سعی کنید از تعریق زیاد انگشتان پا در کفش و استفاده از جوراب‌های آلوده جداً خودداری کنید و بیشتر به بهداشت فردی اهمیت دهید. پس از یک هفته استفاده از این ترکیب قارچ‌های ناخن‌هایتان برطرف می شود اما برای تثبیت این وضعیت این روش درمانی را تا چند بعد نیز ادامه دهید.
 
 
منبع: Prevention
The Science of Eating

دیدگاه شما

آخرین اخبار