9. ارديبهشت 1395 - 16:01   |   کد مطلب: 10179
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان:
فرهنگ‌سازی در مورد اقتصاد مقاومتی بر عهده معلمان است
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان گفت: فرهنگیان با تأثیرگذاری بالایی خود می‌توانند پیام رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را در جامعه مطرح و ترویج كنند.
اقتصاد مقاومتی، بسیج، فرهنگیان، معلم، همدان

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "مرتضی سیاوشی" چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: مهمترین نقش معلمان در زمینه پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری به ویژه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی است چرا که به واسطه ارتباط نزدیك معلم با دانش‌آموزان و خانواده آنها و زیاد بودن جامعه مخاطب فرهنگیان باید از این بستر برای تبیین ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

وی علاوه بر طرح فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، مطالبه‌گری از مسئولان در زمینه اقدامات صورت گرفته در این باره را از دیگر وظایف فرهنگیان دانست و ادامه داد: در هفته معلم نشست‌هایی برای فرهنگیان به منظور تبیین ابعاد و ضرورت اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد و در این نشست‌ها از اساتید اقتصادی به منظور آموزش این مبحث استفاده می‌شود.

سیاوشی بیان كرد: موضوع آموزش ضرورت اقتصاد مقاومتی به صورت شبكه‌ای دنبال می‌شود به‌گونه‌ای كه افراد حاضر در این نشست‌ها اقدام به انتقال یافته و آموخته‌های خود به دیگر اقشار كرده و این روند ادامه می‌یابد.

وی وظیفه بسیج فرهنگیان را پاسداری از ارزش‌ها به ویژه صیانت از تعلیم و تربیت دانست چرا که این قشر نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارند.

وی در ادامه گفت: تكریم مقام معلم از همیت بالایی برخوردار است و  در كتاب آسمانی و فرمایشات ائمه اطهار (ع) به خوبی منزلت و جایگاه رفیع معلم تشریح شده است.

سیاوشی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته معلم 11 تا 17 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، افزود: 15 عنوان برنامه از جمله برگزاری مسابقه كتابخوانی، جلسه‌های حلقه صالحین با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری، یادواره شهدای فرهنگی و دیدار شماری از بسیجیان همدان با مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه 26 هزار فرهنگی در همدان مشغول به تعلیم دانش‌آموزان هستند كه بیش از نیمی از آنها عضو بسیج هستند، خاطرنشان کرد: دیدار با امام جمعه، تجلیل از فرهنگیان، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و ایثارگران، دیدار با پیشكسوتان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حضور در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

خبرگزاری ایسنا
خبرنگار: 8112
انتهاي پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار