16. تير 1395 - 18:14   |   کد مطلب: 10942
مربی تیم ملی هندبال بانوان کشور با اشاره به اینکه ترویج ورزش بانوان سبب تقویت روحیه و مشارکت اجتماعی و افزایش توانمندی های آنان می شود، خواستار نهادینه کردن و گسترش ورزش در میان بانوان شد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از  ایرنا، نشمین شافعیان اهل سنندج است و بعد از دوران قهرمانی خود مدت 17 سال در این شهرستان به عنوان مربی در رده های سنی مختلف فعالیت کرده است. 
تیم هندبال زنان استان کردستان تاکنون 5 دوره است که به مربیگری و هدایت نشمین شافعیان در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور شرکت می کند و توانسته است در این مدت جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دهد. 
این مربی کردستانی 6 دوره نیز مربیگری تیم ملی رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در کارنامه خود دارد و هدایت کاروان ایران را در رقابت های آسیائی نوجوانان ژاپن، جوانان در ازبکستان و همچنین دو دوره در کشور اندونزی در رده بزرگسالان به عهده داشته است. 
شافعیان در سال 94 توانست با بهره بردن از بازیکنان بومی تحت عنوان شهرداری سنندج بعد از تیم ثامن الحجج جایگاه دوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را کسب کند و طبق اعلام فدراسیون با انصراف تیم ثامن الحجج می تواند به عنوان نماینده ایران در مسابقات هندبال باشگاه های آسیا شرکت کند. 
این مربی سنندجی، 5 بازیکن کردستانی تحت نظر خود که بیشترین اعضای تیم ملی را تشکیل می دادند، در اواخر سال 93 به پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در اندونزی اعزام کرد. 
همچنین در سال 93 نیز از سوی فدراسیون هندبال، نشمین شافعیان مربی تیم بانوان شهرداری سنندج به عنوان مربی برتر هندبال کشور انتخاب شد و توانست بر افتخارات ورزشی در کردستان بیافزاید. 
نشمین شافعیان در سال 95 بار دیگر مربی تیم ملی شده تا اردونشینان کشورمان را با کمک همراهان خود برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده کند. 
شافعیان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ورزش رمز سلامتی و ضامن سلامت روح و روان افراد است و از سرخوردگی، انزو و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند بر ترغیب و تشویق جوانان به سمت و سوی ورزش تاکید کرد. 
مربی تیم ملی هندبال، ورزش هندبال را جزو رشته های موفق دانست و گفت: بانوان می توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند و به پیشرفت های چشمگیری دست یابند. 
وی که به عنوان تیم هندبال بانوان شهرداری سنندج نیز فعالیت دارد افزود: تیم ما در سنندج نایب قهرمان است و در سال جاری نیز در جام باشگاه های آسیا شرکت می کنیم. 
شافعیان علاقه و پشتکار را رمز موفقیت خود دانست و گفت: هر فردی در هر رشته ورزشی با تمرین و پیگیری مکرر و حمایت های خانوادگی می تواند به موفقیت دست یابد. 
او افزود: تیم ما اکنون حدود شش سال در سوپرلیگ است و اکنون در این رشته ورزشی شش بازیکن ملی پوش داریم. 
به گفته وی جایگاه ورزش بانوان در استان کردستان مطلوب است اما هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است، در همین راستا حمایت از ورزش بانوان و ورزشکاران استان ضروری است. 
وی اظهارکرد: امروز علاقه بانوان به ورزش بیشتر شده است اما موانع و مشکلات زیادی نیز در این زمینه وجود دارد. 
این بانوی ورزشکار کردستانی با اشاره به اینکه بانوان به عنوان بخشی از جمعیت جامعه می توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه ایفاء کنند، خواستار توجه مسوولان به جایگاه ورزش بانوان در جامعه شد. 
شافعیان حمایت از ورزش بانوان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که ورزش هندبال طرفداران زیادی دارد باید حمایت مالی گسترده از این رشته ورزشی شود. 
وی ورزش همگانی را ورزش بسیار مناسبی برای آحاد جامعه دانست و گفت: ترویج و نهادینه کردن این ورزش در جامعه سبب تقویت روحیه مردم می شود، اما ورزش قهرمانی ورزش سخت و پرتنشی است و با آسیب های جدی از جمله آسیب زانو، کتف و دوری از خانواده همراه است. 
شافعیان یادآورشد: فراهم کردن بسترها و زمینه ارتقای رشته های مختلف ورزشی در جامعه سبب تقویت روحیه نشاط در جامعه می شود. 
وی از حمایت مدیرکل ورزش و جوانان و باشگاه شهرداری سنندج از تیم هندبال بانوان قدردانی کرد. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار