27. تير 1395 - 18:51   |   کد مطلب: 11213
دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از حضور چشمگیر مردم در جشنواره گفت: امسال تئاتر ایران صدساله می‌شود به همین مناسبت بخش ویژه صدسالگی تئاتر ایران در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان قرار داده شد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : شهرام کرمی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه جشنواره رویدادی برای تعلق حسی و عاطفی است و این حس در همه همکاران وجود دارد، اظهار داشت: امیدوارم امسال شاهد برگزاری رویداد هنری ملی و بین‌المللی خوبی در همدان باشیم.

وی با تشریح نقاط قوت و ضعف جشنواره در سال گذشته افزود: افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره با نظم و ریتم خوبی برگزار شد و مردمی بودن آن نیز بسیار جالب توجه بود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه همه عوامل جشنواره چه در تهران و چه در همدان به دنبال برگزاری رویداد هنری هستند، ابراز کرد: سال قبل در جشنواره اتفاقات خوبی افتاد که سبب شد جشنواره به خوبی برگزار شود.

وی با اشاره به وجود نیروهای بومی زبده در همدان افزود: استان همدان بضاعت و ظرفیت مطلوبی در به‌کارگیری نیروهای بومی داشته و امیدوارم امسال شاهد برگزاری رویداد هنری ملی و بین‌المللی خوبی در همدان باشیم.

کرمی با بیان اینکه رویکرد جشنواره امسال بکارگیری بیشتر و بهتر از نیروهای بومی است، تصریح کرد: سال گذشته همدلی مجموعه استان به ویژه امام جمعه و استاندار در برگزاری جشنواره بسیار خوب بود و سبب دلگرمی همه اعضای تیم برگزار کننده بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور چشمگیر مردم در جشنواره گفت: استقبال مردم فراتر از پیش‌بینی ما بود چراکه  در همدان همه سالن‌ها با ظرفیت پر شاهد اجرای نمایش بود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درباره برخی کمبودها نیز یادآور شد: به نسبت سال‌های قبل وضعیت سالن و افزایش آن ارتقایی نیافته است و هنوز تجهیزات سالن‌ها تغییری نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید بودجه‌ای برای تجهیز سالن‌ها به لحاظ نو، فضا و امکانات فنی و غیره تخصیص یابد خاطر نشان کرد: برگزاری مطلوب جشنواره در سال‌های قبل توقع گروه‌های نمایشی را بالا برده است.

کرمی با اشاره به اینکه  امسال باید بلیت‌های نمایش‌های جشنواره از طریق سایت‌ مرجعی برای مخاطبان پیش فروش شود افزود: ازدحام بیش از حد تماشاگران در کیفیت اجرای نمایش نیز اثرگذار است و اگر بلیت از قبل پیش فروش شود چنین مشکلی پیش نمی‌آید.

این مقام مسئول درباره زمان برگزاری جشنواره نیز گفت: پاییز فصل توریستی همدان نیست بنابراین امیدواریم اسکان مهمانان و گروه‌های نمایشی با دست باز انتخاب شده و مشکلات سال قبل تکرار نشود.

وی با اظهار خرسندی از حضور هنرمندان در همدان ابراز کرد: حضور پژوهشگران و هنرمندان متعدد در ارتقای کمی و کیفی جشنواره موثر است.

کرمی از برگزاری جشنواره بیست و سوم در 10 بخش خبر داد و یادآور شد: بخش خردسالان امسال به صورت رقابتی برگزار شده و داوران آن نیز مربیانی هستند که کارها را با نگاه هنری انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در بخش خیابانی نیز  با توجه به برودت هوا باید فضای مناسب برای اجرای گروه‌های نمایشی خیابانی در نظر گرفته شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزاری بخش عکس و پوستر را بین‌المللی دانست و گفت: بخش دانش آموزی استانی است اما باید فکری برای پربارتر شدن آن کرد تا خروجی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به صد ساله شدن تئاتر کشور افزود: به همین مناسب، امسال بخش ویژه 100 سالگی برای نخستین بار در جشنواره گنجانده شده و  ازخانواده جبار عسگر زاده (باغچه بان) نیز برای حضور در همدان دعوت به عمل آمده است.

کرمی با اشاره به این 96 سال پیش نخستین تئاتر در تبریز برگزار شد عنوان کرد:این مراسم قرار بود به صورت کنگره در تهران برگزار شود که پس از دیدار با معاون هنری وزارت ارشاد و پیشنهاد بنده، مقرر شد این مراسم ویژه به دبیری آقای اکبرلو یکی از پیشکسوتان تئاتر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار