28. تير 1395 - 12:31   |   کد مطلب: 11222
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد:
ارائه آموزش به جوانان همدان برای ایجاد شرکت‌های کوچک
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در حال آموزش جوانان برای ایجاد شرکت‌های کوچک با استفاده از امکانات کم و با بستر اینترنت هستیم.

به گزارش شبنم همدان بر اساس خبر ارسالی از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، علیرضا مهرابی در نخستین همایش تجهیزات ساختمانی در غرب کشور که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان برگزار گردید با اشاره به اجرای این طرح اظهار کرد: خوشبختانه ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، بازار روز را رصد می‌کنیم و نیازهای استان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: به دنبال آموزش به جوانان هستیم تا بستری فراهم شود این افراد با استفاده از خلاقیت و نوآوری به سرعت رشد کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: طرح استارت‌آپ با بستر اینترنتی است که جوانان می‌توانند با بهره‌گیری از آن ارزش افزوده اقتصادی برای خود ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: این شرکت‌ها نوعی شرکت‌های اینترنتی هستند که گوگل و اپل از این طریق فعالیت خود را شروع کرده و پس از رفع نیاز محلی، به بازارهای جهانی رسیده‌اند.

مهرابی از آموزش لازم به نیاز شغلی استان اشاره کرد و افزود: ما متولی آموزش به جوانان و ارتقای مهارت شاغلان هستیم و آماده‎ایم برای شغل‎هایی که امروز در استان بازار کار دارند آموزش ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با ورود فناوری جدید شغل‎های جدیدی ایجاد شده و تعدادی هم از بین رفته است؛ حتی در یک سری از مناطق استان شغل‎های ویژه‌ای وجود دارد که ما نیاز سنجی کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان یادآور شد: باید مسیری را ترسیم کنیم تا جوانانی که به دنبال اقتصاد پایدار هستند بتوانند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

وی از راه‌اندازی مرکز مدیریت آب خبر داد و گفت: با همکاری بخش خصوصی، مرکز مدیریت آب در کارواش‌ها را افتتاح کردیم.

مهرابی تاکید کرد: تمام تجهیزات کارگاه توسط بخشی خصوصی تهیه و طرح‌های آن از خارج خریداری شده است که ما آماده‎ایم که این مورد را هم آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح را می‌توان در بخش‌های دیگر از جمله قالیشویی‌ها و... انجام داد تا در مدیریت استفاده از آب موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار