28. تير 1395 - 13:24   |   کد مطلب: 11223
نماینده مردم همدان در نخستین همایش تجهیزات ساختمانی در غرب کشور با اشاره به افزایش جمعیت همدان، اظهار کرد: مصوبه کلانشهر شدن این شهر یک فرصت مناسب برای توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود.

با گزارش شبنم همدان ، حاجی بابایی گفت: جمعیت استان همدان همچنان رو به افزایش است که مصوبه کلانشهر شدن این شهر یک فرصت مناسب برای توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل برای توسعه در زمینه‌های مختلف اعم از آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و... استفاده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همدان باید به قطب اصلی اقتصادی و فرهنگی منطقه تبدیل شود و با تلاش همه‎جانبه مردم و مسؤولان این مسئله امکان‌پذیر خواهد بود.

وی بر لزوم پاسخگویی مسؤولان به مردم گفت: همه ما مسؤولان در هر رده‌ای اعم از نماینده مجلس، استاندار، امام جمعه و... باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم اما از آحاد مختلف جامعه انتظار داریم مطالبه‌گر باشند و کارهای بزرگ برای توسعه استان بخواهند.

حاجی‎بابایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: امروز مسئله اصلی و مهم کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است و همه باید دست به دست هم داده و در راستای این مهم گام برداریم.

وی با اشاره به دورنمای شهر و استان همدان گفت: از 20 سال گذشته برای رشد و توسعه همدان دورنمایی را طراحی کردیم که برای هر کدام از برنامه‌ها زمان زیادی صرف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولین طرح ما نامگذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران بود که با پیگیرهای یک ساله آن را به تصویب رساندیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قوی‎ترین پتروشیمی در همدان راه‎اندازی شود تنها برای 300 نفر اشتغالزایی دارد، گفت: باید به سمتی برویم که اشتغال را از صنایع کوچک، خدمات و مسائل گوناگون به دست بیاوریم.

 دکتر حاجی‎بابایی با اشاره به اینکه شهر همدان کلانشهری است که هر روز مهاجر پذیرفته و چند سال دیگر جمعیت این شهر از میلیون عبور می‌کند، عنوان کرد: برای قطب شدن، قدرت نیاز است و هیچ قدرتی بالاتر از جمعیت نیست.

وی با اشاره به برنامه‎ریزی برای ساخت شهر «حورا» گفت: اگر این شهر خارج از همدان ساخته شود تمام بدبختی‎های آن برای همدان خواهد بود و بهره‎ای ندارد ولی اگر در داخل شهر همدان باشد بهره بالایی نصیب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 تا 40 هزار کارگاه در استان همدان وجود دارد که اگر بتوان آنها را یک رتبه ارتقا داده و خدمات‎رسانی را افزایش دهیم 30 تا 40 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت: تبدیل همدان به مرکز پزشکی غرب کشور، احداث دانشکده داروسازی و ساخت بیمارستان‎های مختلف برای توسعه همدان مد نظر بوده تا هزاران نفر از مردم مناطق همجوار به همدان مراجعه کنند.

حاجی‎بابایی بیان کرد: شهرداری باید رینگ سوم شهر را تعریف کرده، 20 قطعه در آن ایجاد کند و در هر دوره شورا آنها را ساماندهی کند که به طور قطع این امر سبب درآمدزایی می‎شود چراکه شهرداری امروز هزینه‎های بالایی صرف می‌کند ولی درآمدزایی ندارد.

وی بیان کرد: چند منطقه آماده سرمایه‌گذاری کلان در شهر همدان هستند که باید جلساتی در این زمینه تعریف شود.

دکتر حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید فشارهایی وارد شود تا همدان به جایگاه کلانشهری خود برسد، گفت: این امر به همراه استاندار و مسؤولان پیگیری می‌شود تا بتوان اقدامات و طرح‌ها را اجرایی کرد

وی خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که همدان به یکی از قطب‌های اصلی کشور در همه زمینه‎ها تبدیل شود.

انتهای پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار