12. مهر 1397 - 11:39   |   کد مطلب: 21743
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دان برای ایفای نقش جهانی خود آماده است گفت: نخبه‌پروری خصوصیت همدان است.

به گزارش شبنم ها، بهه نقل از تسنیم

حمید رضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران پنج قاره در همدان، اظهار داشت: همدان 3 هزار و 300 سال سابقه مدنیت دارد و در تمام اعصار مدنیت خود را حفظ کرده و بیش از 1800 آثار تاریخی را داراست.

وی بیان کرد: همدان به خاطر اینکه در مدنیت و فرهنگ در قله قرار دارد برای پایتخت شدن گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب می شود همچنین همدان شهر عارف خیز است و آسمان ستارگان است که در آن باید از بزرگانی چون ابن سینا نام برد و یاد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر این باید از باباطاهر، عین القضات، سعد سلمان، خواجه رشید، خواجه نصیر الدین همدانی، ابن فقیه، مفرد همدانی، بدیع الزمان وغیره نام برد که در رابطه با عین القضات باید گفت از عرفا و نخبگان قرن پنجم بوده است و متعصبین او را به شهادت رساندند.

وی در مورد ابوعلی سینا نیز اظهار داشت: بوعلی سینا یک چهره فلسفی، طبیب بین المللی است که در کنار او می توان از سید جمال الدین اسدآبادی نام برد که در بلندای تاریخ است علاوه بر این باید از میر رضی الدین آرتیمانی و ملا حسینقلی شوندی و آخوند ملاعلی معصومی و آیت الله نوری همدانی نیز نام برده شود چرا که همدان بزرگان بسیاری را پرورش داده است.

حاجی بابایی بیان کرد: شخصیت هایی چون؛ آیت الله مفتح، شهید مدنی و قدوسی و غیره نام آنها در تاریخ ماندگار است زیرا برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.  

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته همدان پس از سال‌ها تحقیق به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران انتخاب شد اعلام کرد: همدان در تمام موارد موقعیت ویژه برای توسعه همه جانبه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و غیره را دارد.

وی افزود: همدان برای ایفای نقش جهانی خود به خاطر وجود زیرساخت هایی که در استان فراهم شده آماده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار