29. تير 1395 - 3:14   |   کد مطلب: 11238
سرمربی فوتبال زیر 19 سال دختران:
بدون بازی تدارکاتی در آسیا به مشکل می‌خوریم
سرمربی تیم ملی زیر 19 سال مدعی است با شرایط موجود و برگزار نشدن دیدار های تدارکاتی نتیجه قابل قبولی را در رقابت های قهرمانی آسیا کسب نخواهند کرد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از سایت ورزش بانوان، مهناز امیر شقاقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که در گروه قدرتمندی در مسابقات آسیایی حضور دارند، تصریح کرد: اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است و در فصل آمادگی جسمانی قرار داریم. نیاز به برگزاری دیدارهای تدارکاتی و بازی های دوستانه داریم که تا به امروز محقق نشده است. اگر تیم ملی دیدار تدارکاتی نداشته باشد به مشکل خواهیم خورد.

امیر شقاقی بر این باور است مشکلات باید به صورت ریشه ای حل شود. او در این باره گفت: نامه نگاری با کشورها در این طرف سال جواب نخواهد داد، فدراسیون باید در دی و بهمن ماه برنامه ها را به کشور ها اعلام کند، چرا که سال جدیدِ کشورها از دی و بهمن شروع می‌شود و می توانند در برنامه های خود در خواست های ما را برای برگزاری دیدار تدارکاتی قرار دهند.

سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال به همگروه های تیم ملی ایران در رقابت های آسیایی اشاره کرد و گفت: ویتنام تیم قدرتمندی است و سبک بازی آنها شبیه به تیم های شرق آسیا است. فیلیپین تیم ناشناخته ای است. البته در رده ی سنی بزرگسالان در نخستین سال حضور خود با در اختیار گرفتن بازیکنان آمریکایی و خارجی تیم قدرتمندی شده و باعث تعجب بسیاری شد ، مطمئنا در رده ی زیر ۱۹ سال هم به همین شیوه عمل خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از فدراسیون برای برگزاری اردو  تصریح داشت: یکی از مشکلات موجود کنکور تعدادی از بازیکنان بود که ذهنیت و تفکر آنها را درگیر کرده بود و از لحاظ روانی و جسمانی نتوانستند خود را با برنامه های تیم هماهنگ کنند. امیدوارم این معضل بر طرف شود و بازیکنان خود را سریعتر وقف دهند.

سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال امید کمی برای کسب نتیجه در رقابت های قهرمانی آسیا دارد که دلایلش را اینگونه تشریح کرد: با روند موجود نتیجه ای کسب نخواهیم کرد چرا که اکثر بازیکنان در مسابقه ای حضور نداشته اند و همچنین لیگ پویایی نداریم که بگوییم حریف تمرینی خوبی در اختیار داریم. تمام بازیکنان ملی پوش زیر ۱۹ سال در تیم سیرجان حضور داشتند و قهرمان لیگ شدند. نیاز به حریفان تمرینی حس می شود.

امیر شقاقی با تاکید بر برگزاری دیدارهای تدارکاتی بیان داشت: تا ۱۵ آبان ماه برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا زمان داریم. برگزاری سه دیدار تدارکاتی خوب در هر ماه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرمربی تیم ملی به دو نکته مهم برای پیشرفت در فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه های بلند مدت به شدت موافق هستم. در حال حاضر دو بحث مطرح است، یک بحث تقویمی است که از نظر میلادی با سایر کشور ها اختلاف داریم، ما از اردیبهشت ماه فعالیت های خود را آغاز می کنیم و آنها از دی و بهمن شروع می کنند، این مشکل باید بر طرف شود و برنامه های خود را باید از دی و بهمن ماه اعلام کنیم. دوم این که در حال حاضر ۲۶ تن از بازیکنان زیر ۱۹ سال که از زیر ۱۶ سال نیز زیر نظر خود من بوده اند در لیگ قهرمان شده‌اند، اینها با این عملکرد نشان داده اند که می توانند جایگزین های خوبی برا ی تیم ملی باشند  و نفرات برتر فوتبال بانوان هستند. جوان، پر انرژی و دارای تجربه کافی هستند، برنامه هایی که برای تیم جوانان و بزرگسالان در نظر دارند را می توانند روی این تیم پیاده کنند  و این تیم را به مسابقات مختلف اعزام کنند. اگر این کار شود، مسلما نتیجه بهتری را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار