3. شهريور 1395 - 9:44   |   کد مطلب: 11996
با توجه به این که نتوانستیم مسابقات تدارکاتی برون مرزی برای دختران فوتبالیست برگزار کنیم. مسابقات فوتبال قهرمانی دختران آسیا در بنگلادش برای بسیاری از بازیکنان ایران که نخستین بازی ملی خود را تجربه خواهند کرد، حکم بازی‌های تدارکاتی را دارد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ورزش بانوان : دختران ملی پوش فوتبال کشورمان آخرین اردو آماده سازی خود را جهت شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی دختران زیر ۱۶ سال آسیا  روز گذشته  یکم شهریورماه آغاز کردند. فوتبالیست‌های نوجوان تا روز چهارشنبه سوم شهریورماه تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری می کنند و سپس تهران را به مقصد بنگلادش محل برگزاری این رقابت‌ها ترک خواهند کرد.

تیم ایران در گروه C مسابقات قهرمانی دختران آسیا با تیم‌های چین تایپه، امارات، قرقیزستان،سنگاپور و بنگلادش میزبان مسابقات هم‌گروه است و تنها یک تیم از گروه صعود خواهد کرد. با توجه به رقابت سخت پیش روی دختران فوتبالیست کشورمان، خبرنگار سایت ورزش بانوان با شادی مهینی سرمربی این تیم گفت و گویی ترتیب داده که متن آن در ذیل آمده است.

شادی مهینی در خصوص وضعیت کنونی ملی پوشان گفت: دختران فوتبالیست در شرایط جسمانی و تاکتیکی خوبی قرار دارند اما با توجه با این که نتوانستیم مسابقات تداراکاتی برون مرزی برای این بازیکنان برگزار کنیم. مسابقات بنگالادش برای بسیاری از بازیکنان ما نخستین بازی ملی خود را تجربه خواهند کرد، حکم بازی‌های تداراکاتی را دارد.

وی ادامه داد: از نظر روحی وروانی هم ملی پوشان وضعیت خوبی دارند اما باز هم می گویم نداشتن بازی تدارکاتی کار قعطا برای ما سخت خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصصوص شرایط آب و هوایی بنگلادش نیز عنوان کرد: وضعیت جوی بنگلادش بسیار متفاوت با ایران است. رطوبت زیاد و شرجی بودن هوا در کنار انجام پنج مسابقه ‍بسیار سخت که فاصله چندانی هم میان آن ها نیست، مطمئنا روی عملکرد نفرات ایران تاثیر گذار خواهد بود.

مهینی با بیان اینکه قرار بود چند بازی تدارکاتی برای دختران فوتبایست برگزار شود اما به دلایلی این امر میسر نشد، گفت: طبق روال این سال‌هاقرار بود ازبک‌ها برای انجام چند مسابقه دوستانه به ایران بیایند همه اقدامات لازم هم صورت گرفته بود اما متاسفانه یک هفته قبل از حضور در ایران مسئولان فوتبال ازبکستان اعلام کردند که تیمشان به این اردو نخواهد آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که علت نیامدن ازبکستان به تهران چه بود؟ اظهار کرد: ما همه امکانات لازم را فراهم کرده بودتین حتی زمین آرارات تهران را آماده این مسابقات شده بود. راست یا دروغشش پای خودشان اما مسولان فوتبال ازبکستان به ما اعلام کردند که موفق نشده‌اند  بلیط برگشت تهیه کنند به همین علت نمی توانند برای انجام بازی دوستانه به تهران بیایند.

مهینی در واکنش به این موضوع که هیچ قولی برای صعود از گروهمان نداده‌ام، گفت: برخی از رسانه به اشتباه یا شاید هم دروغ از قول من نوشته اند که ایران قطعا از گروه خود صعود می کند. این صحبت ها به هیچ وجه از جانب من نبوده و همانطور که قبلا هم گفتم بازیکنان ما تنها چهار ماه کنار هم بازی کرده‌اند و بیشترشان نخستین بار قرار است به  یک رقابت‌ بین المللی اعزام شوند با این شرایط این امکان وجود دارد بعد از سومین مسابقه قوای جسمی و روحیشان تحلیل برود.

وی افزود: با وجود همه این مشکلات باید بگویم من و بازیکنانم با تمام وجود در این مسابقات ظاهر خواهیم شد. امیدوارم که بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کرده و از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنیم.

مهینی در پایان اظهار کرد: بازیکنانی که در تیم ملی فوتبال دختران حضور دارند منتخبین مسابقات آموزش و پرورش یا مسابقات انتخابی ها هستند که در شهر یا استانشان برگزار شده است. این نفرات  از طریق نظارت مستقیم خودم یا همکارانم شناخته شده و به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند اما برای اینکه استعداد های بیشتری را در سطح کشور شناسایی شوند، مسئولان هیئت‌ها و همچین  فدراسیون فوتبال باید برنامه ریزی منظم‌تری در این رابطه داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ مرحله مقدماتی رقابتهای قهرمانی زیر ۱۶ سال بانوان با حضور ۲۳ تیم در ۴ گروه از ۴ لغایت ۱۵ شهریور ۹۵ برگزار می شود و تیم فوتبال دختران ایران در نخستین گام از این رقابت‌ها به مصاف بنگلادش می رود.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار