12. مرداد 1395 - 19:55   |   کد مطلب: 11560
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: جشن جهانی شدن لالجین در مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : علی مالمیر پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه لالجین موفق به کسب رتبه شهر سفال در کشور شده است، اظهار کرد: جشنی به همین منظور در تاریخ بیست و دوم و بیست و سوم مردادماه برگزار خواهد شد.

وی بیان اینکه این دو روز جشن در شهر لالجین و با حضور مهمانان کشوری برگزار خواهد شد، گفت: با همکاری شرکت علیصدر یک قسمت از برنامه خندوانه برای معرفی همدان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: برای ضبط این برنامه 400 نفر از استان همدان به برنامه خندوانه اعزام می‌شوند که پخش برنامه در هفته آینده خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اول شهریورماه به نام روز همدان تصریح کرد: روز همدان یک رویداد فرهنگی بزرگ است که باید تلاش کنیم امسال برنامه‌های بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

مالمیر با بیان اینکه برنامه‌های روز همدان در دست بررسی و هماهنگی است، با اشاره به دو دستور جلسه کارگروه گفت: دستور جلسه نخست مربوط به بررسی جانمایی فضا‌های مجتمع عباس‌آباد است که کلیات طرح در دست بررسی و کارشناسی است.

وی ادامه داد: دستور جلسه دوم مربوط به روستای هدف گردشگری کهنوش است که در کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مالمیر با اشاره به ترافیک گنجنامه و معضلاتی که دامنگیر آن منطقه شده است؛ بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم ترافیک گنجنامه را کاهش دهیم تشویق و جذب توریست‌ها و گردشگرها به سمت دیگر الوند است تا بتوانیم کمی از ترافیک این محدوده را کاهش دهیم.

وی در خصوص ارائه خدمات گردشگری در مناطق مختلف استان همدان اظهار کرد: بیشتر از اینکه به زیرساخت فیزیکی نیاز داشته باشیم نیازمند آموزش‌های نرم‌افزاری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به آماده‌سازی طرحی برای ساماندهی خانه‌مسافر‌ها با همکاری فرمانداری اضافه کرد: این طرح جامع در حال آماده‌سازی است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار