19. مرداد 1395 - 15:23   |   کد مطلب: 11688
مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از تمرکز فعالیت های امور بانوان این وزارتخانه در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : مهناز احمدی مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی با عنوان «شناخت ابعاد شخصیتی بانوی کرامت» که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور جمعی از زنان شاغل در حوزه ستادی در ساختمان زنده یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: امور زنان و خانواده مغز متفکر جامعه زنان فرهنگی است و بانوانی که در حوزه ستادی شاغلند باید پرانرژی و دارای روحیه ای پرنشاط و پویا باشند.

وی افزود: مسیر ارتقای زنان در بدنه مدیریتی باید هموارتر شود و مشکلات در این زمینه تنها با همکاری زنان شاغل در حوزه های مختلف ستادی مرتفع خواهد شد.

احمدی، رسالت اصلی امور زنان و خانواده را ارتقای وضعیت زنان فرهنگی و دختران دانش آموزان عنوان کرد و افزود: نقش الگویی در نظام تعلیم و تربیت بسیار مؤثرتر از روش سخنرانی است و دانش آموز، مربی و معلم خود را الگو قرار می دهد و رفتار خوب او را زودتر از سخنرانی اش می پذیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت معصومه(س) ازدواج نکردن و مهاجرت ایشان را در راستای فعالیت اجتماعی و خدمت به ولایت امام رضا(ع) دانست و ادامه داد: شخصیت بزرگ حضرت فاطمه معصومه(س)، الگوی بزرگی است که باید برای جامعه بازگو شود تا دختران دانش آموز ، این شخصیت بزرگ را در زندگی الگوی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعه زندگی حضرت فاطمه معصومه(س)، دیگر جایی برای تردید در نقش اجتماعی زنان در جامعه باقی نمی ماند و این تصور که فعالیت زنان تنها به نهاد خانواده مربوط شود را باطل می کند.

احمدی تصریح کرد: توسعه تشکیلات مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر است و می تواند راهکارهای جدیدی در راستای رفع مشکلات ارائه کند.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: از عدالت و صداقت حرف زدن بسیار آسان است اما با صداقت بودن و عادل بودن همراه با زحمت است و ما با این نگاه بیشتر فعالیت هایمان را در مناطق محروم و دورافتاده متمرکز کرده ایم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار