8. شهريور 1395 - 16:03   |   کد مطلب: 12085
در مصاحبه با نوشین زنده زبان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی مطرح شد:
بهانه‌های واهی سازمان‌های بیمه‌گر برای عقد قرارداد با ماماها
عضو شورای عالی نظام پزشکی از نحوه عمل شرکت‌های بیمه ابراز گله‌مندی کرد و گفت: این سازمان‌ها برای عقد قرار داد با جامعه مامایی سنگ‌اندازی می‌کنند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

با اشاره به این که پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت تا شرکت‌های بیمه به صورت پایلوت در سه استان اردبیل، اصفهان و گلستان با ماماها به عقد قرارداد بپردازند، بیان داشت: این قراردادها مشکلات فراوانی دارند. به عنوان مثال فقط خانم های باردار را، آن هم در صورتی که جلسات ویزیتشان از 8 جلسه فراتر نرود، تحت پوشش قرار می‌دهند.
گفته می‌شود مراقبت های دوران بارداری بصورت هشت ویزیت از سوی ماماها به مادران باردار ارائه می‌شود و اگر مادری به تعداد ویزیت بیشتری نیاز داشته باشد بیمه در ازای آن پولی به ماماها پرداخت نمی‌کند.
زنده‌زبان با بیان اینکه زنان و دختران مراجعه‌کننده به ماماها تحت پوشش بیمه نیستند، افزود: متخصصان مامایی حتی برای نوشتن سونوگرافی نیز محدودیت داشته و تنها 2 بار حق نوشتن سونوگرافی برای مادران باردار را دارند و اگر نیاز به تعداد ویزیت‌های بیشتری باشد، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.
به گفته وی اگر وضعیت به همین منوال پیش رود عقد قرارداد بیمه با ماماها عملاً نمی تواند در سایر استان ها اجرایی شود و باید منتظر بازخورد سه استان باشیم تا این فرآیند بر کل کشور تسری یابد. البته این امر مستلزم رفع معضلات موجود است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبات بیمه، ماماها باید متعهد شوند آمار سزارین در کشور پایین می آید. این درحالی است که در کوتاه مدت نمی توان به این نتیجه رسید. از طرفی شرکت‌های بیمه باید مطمئن شوند بیمار به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمی‌کند چرا که همه این موارد بار مالی برای بیمه دارد.
عضو مامای شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که بیمه برای عقد قرارداد با ماماها سنگ‌اندازی می کند اظهار داشت: ماماها فقط برای سزارین و موارد حاد بیمار را به متخصص ارجاع می دهند. در صورتی که فرآیند درمان دارای روند طبیعی باشد، خود ماما تمام مراقبت های دوران بارداری و زایمان را انجام می دهد تا بیماران دچار سردرگمی نشوند.
زنده‌زبان یادآور شد: البته تمامی این موارد بهانه های واهی از سوی سازمان های بیمه گر است، زیرا سال گذشته شرکت‌های بیمه تعدادی از خدمات دندانپزشکی، خدمات مراکز ترک اعتیاد و نازایی را تحت پوشش قرار دادند که بعضاً بار مالی بسیار بیشتری در مقایسه با خدمات مامایی دارند.
 
انتهای پیام/ص
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار