13. شهريور 1395 - 14:34   |   کد مطلب: 12170
یک کارشناس طب سنتی در همدان بیان کرد :
ماساژ پیاز در تنظیم تیروئید موثر است
در فرهنگ طب سنتی در قدیم الایام پیاز را تنها یک سبزی تصور نکرده بلکه از آن به عنوان دارویی ضد عفونی کننده و میکروب زا یاد کرده اند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : یک متخصص طب سنتی گفت: این اکسیر طبیعی با بوی بد و خواص زیاد امروزه یکی از ارکان آشپزی در بسیاری از غذاهای ایرانی محسوب می شود.

رضا قربانی افزود: وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم ، گوگرد ،ویتامین های c،k وهمچنین اسید فسفریک موجود در پیاز موجب شده است تا افراد با استفاده از پیاز بتوانند از خواص درمانی آن بهره مند شوند از همین رو هر از گاهی اخباری مبنی به خواص مختلف درمانی آن مبنی بر تحقیقات جدید منتشر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از خواص درمانی پیاز برای رفع پر کاری و کم کاری تیروئید است افزود: می توان شب ها قبل از خواب یک پیاز قرمز را از وسط 2 نیمه کرده به طوری که آب از هر نیمه آن خارج شود وبا استفاده از نیمه پیاز حرکات دایرهای در ناحیه غده تیروئید گردن خود ماساژدهید که این امر موجب تنظیم تیروئید می شود.

رضا قربانی تاکید کرد: پس از این ماساژ نیز شخص نباید بلا فاصله به شستن آن روی پوست مبادرت کند چرا که باقی ماندن آن روی پوست موجب تحریک و بهبود عملکرد غده تیروئید به طور طبیعی می شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار