23. آبان 1395 - 15:52   |   کد مطلب: 13575
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران راههای کاهش بروز بیماری‌های واگیردار در اماکن عمومی و منازل از منظر طب سنتی را تشریح کرد.
بیماریهای واگیردار,شبنم ها,آلودگی هوا,اماکن عمومی,طب سنتی,شبنم همدان

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : الهام قدمی یزدی ــ عضو انجمن علمی طب سنتی ایران اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانیم هوای اطراف ما یکی از عوامل مهم در حفظ صحت است. تدبیر و اصلاح هوا از جمله نکاتی است که در طب سنتی ایران بسیار به آن پرداخته‌اند.

هوای وبایی چیست؟

قدمی یزدی گفت: هوای وبایی به هوایی گفته می‌شود که به هر علتی هوا آلوده شود؛ با شروع فصل پاییز و آغاز مدارس، شاهد بیماری‌های واگیردار بین دانش آموزان هستیم. برای اصلاح هوا و کاهش بروز بیماری‌های همه‌گیر کارهای متعددی می‌توان انجام داد که یکی از این کارها, اسپری کردن گلاب در محیط است.

توصیه اول برای اصلاح هوای وبایی یا آلوده

این عضو انجمن علمی طب سنتی در حکیم ایرانی افزود: می‌توان گلاب را با وسایل مناسبی در هوا اسپری کرد مثل استفاده از آبپاش‌های مناسب، دستگاه‌های بخور و...، همچنین در مراکز با تراکم جمعیتی که امکانات مناسبی وجود دارد، می‌توان کنار وسایل تهویه هوا، گلاب را هم در محیط پراکنده کرد.

توصیه دوم برای اصلاح هوای وبایی یا آلوده

قدمی یزدی اضافه کرد: می‌توانیم ظروفی حاوی سرکه را در چهار گوشه منزل یا محل کار بگذاریم و این کار برای اصلاح هوا و کاهش بروز بیماری‌های همه‌گیر مفید است که به خود و دیگران کمک زیادی خواهیم کرد. برای کاهش بوی سرکه (هرچند به‌تنهایی اثرات مطلوب‌تری دارد)، می‌توان آن را با کمی گلاب مخلوط کرد.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار