18. مهر 1395 - 8:53   |   کد مطلب: 12863
گروه مردم نهاد حیات سبز سرزمین، طرح زیبای خادمین سبز را برای پاک سازی خیابان های شهر از ظروف یکبار مصرف و غنا بخشیدن به فرهنگ عزاداری شیعیان در روز عاشورا و تاسوعای حسینی برگزار می کند.

به گزارش شبنم همدان ، شور حسینی و عزاداری های بی وقفه مردمی در سطح شهر در روزهای عاشورا و تاسوعا با به تصویر کشیدن اوج دلدادگی شیعیان به امام شهیدشان گاه صحنه های نازیبایی از لیوان ها و ظروف یکبار مصرف را نیز خلق می کند. امسال در همدان سمن حیات سبز سرزمین ،با طرح ها و ابتکارات خلاقانه خود همراه با عزاداران حسینی کاری فرهنگی را به تصویر می کشد.

همانگونه که شرکت در عزاداری سرور و سالار شهیدان عشق و معرفت می طلبد،  خدمتگزاری به عزاداران نیز درجه ای از عشق به امام حسین (ع) را می خواهد که اگر در وجود مردم باشد فرهنگ عزاداری در کشور دگرگون می شود. گروه مردم نهاد حیات سبز سرزمین، طرح زیبای خادمین سبز را برای غنا بخشیدن به فرهنگ عزاداری شیعیان در روز عاشورا و تاسوعای حسینی برگزار می کند.

عزاداری پاک, afkl ih , شبنم ها

 

در این طرح با توزیع کیسه زباله و دستکش در چندین نقطه از شهر به خادمین سبز و عزاداران فرهنگ  دوست امام حسین (ع) ، ظروف و لیوان های یکبار مصرف توسط خود عزادارن از سطح شهر جمع آوری می شود و این بار هیئت ها و عزاداران همدان با مهربانی بیشتر به پاکسازی شهر خود نیز می اندیشند.

از اولین روزهای محرم گروه مردم نهاد حیات سبز سرزمین ، با همکاری مدیریت پسماند شهرداری همدان، به آموزش، اطلاع رسانی و توزیع کیسه های زباله در بین هیئت ها و تکایای مذهبی مبادرت ورزیده اند و خوشبختانه تاکنون حرکت فرهنگی عزاداران موجب موفقیت این طرح در شهر همدان شده است.

امسال همدان به همت این NGO و همه مردم با فرهنگ  این شهر یک عزاداری پاک و متفاوت را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار