29. مهر 1395 - 8:32   |   کد مطلب: 13083
سهیلا جلودار زاده با اشاره به اینکه یکی از ابهامات ، تداخل طرح تحول نظام سلامت با بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بود افزود:یکی از برنامه های ما در بخش سلامت تمرکز بیمه ها و یکی شدن آنهاست برای انجام این کار نیاز است دریابیم که طرح تحول نظام سلامت چقدر موفقیت آمیز بوده و آیا با سرنوشت جامعه تامین اجتماعی متصل است یا نه.

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم : در این طرح که به امضای 14 نماینده رسیده؛ آمده است؛ بررسی نحوه توزیع اعتبارات طرح تحول سلامت بین "روستا و شهرها" و مناطق "برخوردار و محروم" ،تطبیق پرداختی به پزشکان و دست‌اندرکاران بخش سلامت با قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی نحوه پرداخت حق‌الزحمه پزشکان و پرستان بخش دولتی و عمومی قبل از اجرا و پس از اجرای طرح تحول سلامت از جمله مفاد این طرح است.

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران که یکی از امضاءکنندگان این طرح است در این باره اظهار داشت:ابهامات زیادی در خصوص این طرح مطرح شده بود به همین دلیل نمایندگان مجلس برای روشن شدن موضوع و رفع ابهامات تصمیم به بررسی مجدد این طرح گرفتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابهامات ، تداخل طرح تحول نظام سلامت با بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بود افزود:یکی از برنامه های ما در بخش سلامت تمرکز بیمه ها و یکی شدن آنهاست برای انجام این کار نیاز است دریابیم که طرح تحول نظام سلامت چقدر موفقیت آمیز بوده و آیا با سرنوشت جامعه تامین اجتماعی متصل است یا نه.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از دلایل عمده بررسی مجدد این طرح ،بحث منابع مالی و حقوق های دریافتی پزشکان است گفت:از سوی دیگر بسیاری از کمبودها و ورشکستگی ها در بخش درمان کشور سبب شده که از روش های نامناسب برای تامین مالی استفاده شود. اینها از دلایلی بود که نمایندگان را وادار به بررسی مجدد این طرح کرد

وی درباره این پرسش که چرا هیچ یک از اعضای کمیسیون بهداشت از امضا کنندگان این طرح نیستنداظهارداشت:برای اینکه بررسی این موضوع بیشتر به عهده نمایندگان کمیسیون اجتماعی است درواقع کمبود در امور مالی دولت و رضایت مردم ومشتریان جزو وظایف کمیسیون اجتماعی است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار