12. آبان 1395 - 1:11   |   کد مطلب: 13330
«حمایت از شرکت های دانش بنیان» موضوع امشب گفتگوی ویژه خبری بود که با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : «حمایت از شرکت های دانش بنیان» موضوع امشب گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود که با حضور بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و حسن قدسی پور عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
تا کنون هزار و چهارصد میلیارد از سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تامین شده است
 
در ابتدای این بحث سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال ۸۹ ۱۳ مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که سه هزار میلیارد تومان سرمایه این صندوق به  شرکت های دانش بنیان کمک کند، گفت: تا کنون هزار و چهارصد میلیارد تومان از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان، تامین شده که تا پایان سال به دو هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد ضمن اینکه امیدواریم با کمک دولت و مجلس سرمایه اولیه(۳۰۰۰ میلیارد تومان) کامل شود. 
 
بیشترین مصوبات صندوق نوآوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت های دانش بنیان، در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه ها بوده است
 
وی با اعلام اینکه بیشترین مصوبات ما در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه هاست، ادامه داد: در این حوزه هم اکنون بیش از ۱۹۴ شرکت حدود ۱۸۳ میلیارد تومان از ما دریافت کردند و بعد از آن نیز شرکت های زیست فناوری بیشترین دریافت را از ما داشتند.
 
در ادامه این بحث، قدسی پور عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع توجه به آموزش، پروش و نوآوری در جهت رفع نیازهای واقعی کشور است، اظهار داشت: در  بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان، موضوع تنها بحث حمایت مالی از آنها نیست بلکه باید اولویت ها را متوجه زمینه هایی کنیم که بیشترین تاثیر گذاری را در GTP دارند.
 
قدسی پور در ادامه با اشاره به اینکه، 40 طرح کلان ملی در کشور به تصویب رسیده که متاسفانه  به تعطیلی کشیده شده است گفت: کار دانش بنیان مبتنی بر ایده، دانش، فکر و خلاقیت است و لذا مهم کارایی و بهره وری است.
 
وی با بیان اینکه، باید با استفاده از فناوری علم را به ثروت تبدیل کرد افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بازوی اجرایی است و در این رابطه کار حیاتی تامین مالی است.
 
کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به نقش حمایتی مجلس از شرکت های دانش بنیان گفت: برای صندوق نوآوری و شکوفایی ۳ هزار میلیارد را مصوب کرده ايم به طوری که باید حمایت های بیشتری از این شرکت ها صورت گیرد و از موازی کاری پرهیز کرد.
 
سلطانی در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به نقش حمایتی صندوق از شرکت های دانش بنیان بیان کرد: برای ساخته شدن محصول باید تجاری سازی کرد و بررسی بازار باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
 
وی با تاکید بر ضرورت ترویج شرکتهای دانش بنیان دانشگاهی ادامه داد: هزار و 380 طرح در دو سال و نیم گذشته مصوب شده و 730 طرح دیگر نیز رد شده است.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بابیان اینکه، 190 شرکت 102 میلیارد تومان در حوزه نرم افزار وام  دریافت کرده اند گفت: تاکنون برخی از شرکت های مدیریتی دانش بنیان شده است.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار