18. اسفند 1395 - 12:47   |   کد مطلب: 15705
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
لزوم توجه یه ایجاد اشتغال زنان در شرکتهای دانش بنیان
یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده که نیمی از آنها دختران هستند که این موضوع وضعیت بی نظیری را تا سی سال آینده در ترکیب جمعیتی کشور فراهم کرده است که این فرصت طلایی برای کشور خواهد بود.
شرکت های دانش بنیان,شهیندخت ملاوردی,آسیب های اجتماعی,اشتغال زنان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

لزوم توجه یه ایجاد اشتغال زنان در شرکتهای دانش بنیان

 

اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی

به گزارش شبنم همدان ، راه دانا به نقل از موج رسا نوشت : شهیندخت ملاوردی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با دختران و مسئولان استانی زنجان اظهار داشت: سال 95 از ویژگی خاصی برخوردار بوده و ابتدا و انتهای سال مقارن شده است با تولد حضرت فاطمه زهرا (س)که این فرصت را مغتنم می دانیم که به صورت مضاعف به تببین و بیان وضعیت دستاوردها وچالش های حضور زنان بپرداریم.

وی تصریح کرد: این روزها فرصتی است تا وضعیت موجود و وآیده ال را مورد بررسی قرار داده که امیدواریم این بازخوانی حائز اهمیت بوده و بگوییم چه برنامه های را برای آینده خواهیم داشت تا بتوانیم قدم های موثری را برای رسیدن به اهداف برداریم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده که نیمی از آنها دختران هستند که این موضوع وضعیت بی نظیری را تا سی سال آینده در ترکیب جمعیتی کشور فراهم کرده است که این فرصت طلایی برای کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم از این سرمایه جوان کشور بهره ببریم به جای سود جمعیتی با وضعیت بار جمعیتی مواجه خواهیم بود  که همین امر در ادامه انواع آسیبها را به دنبال خواهد داشت.

ملاوردی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها با رسیدن به جمعیت سالمندی این فرصت را از بین رفته است و این هشداری برای ماست که بتوانیم از این فرصت موجود کشور بهره مند شویم.

وی با تشریح فعالیت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ابراز کرد: معاونت امور زنان و خانواده ساختار ستادی داشته و سازمانی نیست و مانند معاونت حقوقی و طبق اصل 134قانون اساسی به دستور رئیس جمهوری ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: انتظار اینکه ما شان اجرایی داشته باشیم نداریم و نهایت کاری را که می توانیم انجام دهیم این است که شناسایی ظرفیتهای ملی، محلی و بین المللی را داشته باشیم تا بتوانیم آسیبهای را که شناسایی کرده ایم با استفاده از ظرفیتها و مشارکت حداکثری کاهش دهیم.

وی حل مسائل و آسیبهای اجتماعی کشور را نیازمند اقدامی هم جانبه دانست و گفت: اگر اقدامات جدی در این حوزه را نداشته باشیم در نهایت دود آن به چشم همه خواهد رفت و در این زمینه ما نیازمند اقدامی همه جانبه از طرف تمامی دستگاه‎ها هستیم.

ملاوردی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد سیاست انکار و سرپوس گذاشتن بر واقعیتها تمام شده است و برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی در کشور بنا به فرموده مقام معظم رهبری نیازمند کار فوق العاده هستیم.

وی یکی از اقدامات مهم دولت را توجه به آسیبهای  اجتماعی قلمداد کرد و گفت: در حوزه آسیبهای اجتماعی نگاه جدی دولت را داشته و هر 6ماه یکبار گزارش از  اقدامات فوق العاده به سمع مقام معظم رهبری می رسد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده پرداختن به آسیبهای اجتماعی را ملزم به داشتن یک عزم ملی دانست و تاکید کرد: برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی برنامه‎های مختلفی در تمام قوا و نه در قوه مجریه به اجرا گذاشته شده است اما دلیل اثر بخشی این فعالیتها عدم هماهنگی وعدم پیگیری بوده است.

وی با اشاره به مباحث تدوین شده در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور ابراز کرد: برنامه ششم هم اکنون در مرحله تصویب در شورای نگهبان بوده و دولت علاوه بر این اقدامات دیگری را نیز در قالب برنامه های خود در دستور کار قرار داده است.

ملاوردی عنوان کرد: در قالب برنامه ششم 144ماده به تصویب رسیده است که بار مالی فراوانی را نیز به دولت تحمیل کرده است که در لایحه و ماده اول سعی کرده ایم چارچوب حرکت را مشخص کرده و همه دستگاههای اجرایی را درگیر این مسئله کنیم و شامل همه دستگاههای است که ردیف و بودحه اعتباری دارند.

وی تصریح کرد:براساس شناسایی و بررسی های انجام شده به نظر می رسد نیاز به شاخص سازی در این حوزه داریم که متشکل از ریس جمهور،نماینده قوه قضاییه، دو نفر صاحب نظر در قالب یک ستاد فرا قوا ای است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  ما رویکرد عدالت جنسیتی را پیشنهاد داده ایم که بعد از انقلاب اسلامی این رویکرد مطرح شده است و دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات را بر همین اساس ارائه خواهد داد و به جای برابری جنسیتی عدالت جنسیتی مطرح شده لست.

ملاوردی خاطرنشان کرد: هدف تامین برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان بوده و شاخص هایی نیز در ستاد ملی زنان و خانواده مطرح شده است.

وی یکی از ویژگی مهم امسال را ابلاع سیاستهای کلی خانواده دانست و تاکید کرد: در دفتر معاونت این سیاستها بین دستگاههای همکار تقسیم شده و مهلت دو ماهه به دستگاهها داده شده است که به محض دریافت نظرات و پیشنهادات جلسه ستاد را تشکیل خواهیم داد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تشریح کرد:از  طرف دولت اقدامات در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم با تحقق این سیاستها شاهد کاهش اسیبهایی همچون طلاق در کانون خانواده ها باشیم.

ملاوردی با اشاره به روند روبه رشد آسیبهایی همچون طلاق کاهش ازدواج و طلاق عاطفی در کشور گفت:سالیان سال است که سیر صعودی را در رابطه با افزایش طلاق،کاهش ازدواج شاهد هستیم که در کنار آن افزایش سایر آسیبهای اجتماعی را داریم.

وی ابراز کرد: بسیار ساده اندیشی است که فکر کنیم با یک پدیده تک عاملی روبه رو هستبم چرا که وضعیت بسیار پیچیده و اقدامات چند وجهی را می طلبد و اگر تمام قوا در کنار یکدیگر قرار نگیرند اقدامات ابتر خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نرخ بالای سواد آموزی در بین دختران در کشور ابراز کرد: می توان با رشد علمی در بین دختران شاهد چشم انداز روشنی برای کشور در زمینه حضور دختران در بحث نانو تکنولوژی بود.

وی با لزوم گسترش شرکت های دانش بنیان و توجه به ایجاد بازار کار برای زنان تحصیل کرده در این زمینه در کشور گفت: بازار کار آینده ایران متاثر از این وضعیت خواهد بود که بتوانیم بازار کار دانش بنیان برای زنان ایجاد کنیم.

وی ابراز کرد:در سفرهای استانی بیش از 80 درصد تقاضاهای مردمی به اشتغال اختصاص دارد که توجه به ایجاد اشتغال زنان در وضعیت اقتصادی فعلی کشور گریز ناپذیر است.

انتهای پیام/ص

اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان اشتغال زنان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی شهیندخت ملاوردی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار