16. آبان 1395 - 15:07   |   کد مطلب: 13421
مولاوردی پس از انتخاب احمدی پور به عنوان رئیس میراث فرهنگی؛
یک قدم به تعادل جنسیتی نزدیکتر شدیم
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با اعتمادی که به سکانداری یک بانوی توانمند در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی صورت گرفت، یک قدم دیگر به تحقق تعادل جنسیتی و توسعه متوازن نزدیک تر می شویم.

به گزارش شبنم همدان ، جام جم آنلاین به نقل از ایرنا نوشت : شهیندخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود در مطلبی، انتصاب زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به وی تبریک گفته است.
وی ادامه داد: امروز با این انتصاب، به تعداد زنان عضو کابینه افزوده شد و به انتظار به حق جامعه در توجه به توان و ظرفیت نیمی از سرمایه انسانی کشور در مرحله ترمیم کابینه پاسخ مناسبی داده شد.
وی اضافه کرد: یکی از شاخص های مهم و تعیین کننده در گزارش سالانه شکاف جنسیتی، توانمندی و مشارکت سیاسی زنان است که یکی از مولفه های آن تعداد زنان در کابینه است و رتبه ایران از میان 144 کشور رتبه 136 در سال 2016 اعلام شده و طبق نقشه زنان در سیاست که اسفند سال گذشته توسط اتحادیه بین المجالس ارائه شده است با احتساب سه معاون رییس جمهور، 9 درصد است که کمی بهتر از مولفه تعداد زنان عضو پارلمان است.
وی تصریح کرد: در دیدارهایی که در حاشیه ششمین نشست وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که هفته گذشته در استانبول با حضور 22 وزیر از 56 کشور عضو برگزار شد بارها به این نکته اشاره شد که ایران تنها کشور اسلامی است که در آن زنان در سطح معاون رئیس جمهور در کابینه حضور دارند.
مولاوردی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینگونه نشست ها فرصت مغتنمی را برای تبادل تجارب و اطلاعات فراهم می آورد، در دیدار با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی مطرح شد که از 38 عضو کابینه 9 وزیر زن هستند و در آن کشور طبق قانون اگر وزیر مرد باشد الزاما باید یکی از معاونان وی زن باشد و بالعکس اگر وزیر زن باشد یکی از معاونان باید مرد باشد.
وی اظهار داشت: محور سخنرانی من در این نشست تاکید بر نیاز مبرم کشورهای اسلامی بر اتخاذ چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی با تعیین شاخص های دقیق و قابل اندازه گیری بود تا گفتمان اسلامی حقوق زن به عنوان گفتمانی مستقل و صاحب ایده قادر باشد در عمل با کاربست تعالیم و ارزش های اسلامی، بهبود وضعیت زنان و پایداری و سلامت خانواده را به رخ جهانیان بکشد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این انتصاب شایسته را به دولت تدبیر و امید، جامعه زنان کشور و زهرا احمدی پور تبریک و تهنیت عرض کرده و برای وی در بهره مندی از توان مدیریتی زنان در حفظ و پاسداری از میراث عظیم فرهنگی کشور، توسعه ظرفیت و فرصت های گردشگری و استاندارد سازی و تجاری سازی صنایع دستی آرزوی موفقیت دارم.
رئیس جمهوری شب گذشته (شنبه) در حکمی خانم زهرا احمدی پور را به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار