29. آبان 1395 - 8:01   |   کد مطلب: 13668
ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست فقط دولت گذشته و بنزینهای داخلی را عامل آلودگی می‌داند و خود را از این معضل مبرا دانسته در حالی که باید پاسخگوی تمامی مردم تهران باشد.
شبنم همدان,آلودگی هوا,معصومه ابتکار,دولت یازدهم

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : آخرین هفته آبان برای ساکنان تهران و کلانشهرها بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود چرا که آلودگی بیش از اندازه و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نفس کشیدن را سخت و ناممکن کرده بود.

10 روز متوالی آلودگی هوا، تعطیلی مدارس استان تهران و ادعاهای مکرر رئیس همیشه مسافر سازمان حفاظت محیط زیست به همراه تمهیدات تکراری کمیته اضطرار آلودگی هوا نتوانست از غلظت آلاینده‌ها بکاهد و همچنان مردم چشم به باد و باران دارند.

منصور محمدی کارمند 41 ساله با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان ذیربط در زمینه کاهش آلودگی هوای کلانشهر و به‌ویژه تهران می‌گوید: متأسفیم از اینکه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تنها به شعار دادن مبنی بر بهبود کیفیت بنزین می‌پردازد و از برنامه‌های خویش دفاع می‌کند اما هیچ تغییری در کیفیت هوا اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه می‌دهد: دولت یازدهم خود را دولتی محیط زیستی می‌داند اما عملاً با محیط زیست بیگانه است و وضعیت تالابها، گردوغبار و آلودگی در فصلهای پاییز و زمستان نشانگر همین مسئله است.

اعظم امیری خانه دار 55 ساله نیز می‌گوید: ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست فقط دولت گذشته و بنزینهای داخلی را عامل آلودگی می‌داند و خود را از این معضل مبرا دانسته در حالی که باید پاسخگوی تمامی مردم تهران باشد.

وی می‌افزاید: بیش از 10 روز است که نفس کشیدن برای من و فرزندانم سخت شده و حتی در منزل هم از آلودگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در امان نیستیم؛ بهتر است به جای ادعا برنامه‌ریزی کنند و پاسخ مردم را به‌درستی بدهند.

خانم صادقی 32 ساله کارمند نیز با انتقاد شدید از عملکرد رئیس سازمان محیط زیست می‌گوید: خانم ابتکار بهتر است به جای سفر به مراکش و یا سایر نقاط دنیا که هیچ دستاوردی برای کشور نداشته به فکر حل معضل آلودگی هوا باشید؛ اگر توانایی مسئولیت بر سازمان محیط زیست و حل مشکلات مردم را ندارد  لااقل استعفا بدهد تا افراد توانمند تر و جوان تر ورود پیدا کنند.

وی ادامه می‌دهد: نمی‌دانیم چرا نمایندگان مردم در تهران و یا رئیس جمهوری تصمیم به جابجایی خانم ابتکار نمی‌گیرند؛ چرا مردم پاسخ قانع کننده‌ای از مسئولان سازمان محیط زیست نمی‌شنوند؛ چرا باید سخنان تکراری و ادعاهای متعدد خانم ابتکار  را گوش کنیم؟

عباس مهدیارفرد 40 ساله نیز با انتقاد از برنامه‌ها و عملکرد مسئولان برای حل مشکل آلودگی هوا می‌گوید: متاسفانه تمامی کسانی که قول حل مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا را در این دولت و دولتهای قبل داده‌اند نتوانستند به حل این مشکل کمک کنند و تنها شعار و راهکاری بی ثمر را انجام داده‌اند.

وی می‌افزاید: سلامتی مردم تهران و کلانشهرها در معرض تهدید جدی قرار دارد و مسئولان دولتی؛ به‌ویژه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست که مورد انتقاد اکثریت مردم قرار دارد باید پاسخگوی سوالات متعدد باشد.

رسول منیرپور دانشجوی دکترای علوم سیاسی نیز اظهار می‌کند: بهتر است مسئولان محیط زیست و یا متولیان آلودگی هوا از کارشناسان زبده برای راه‌حلهای نوین استفاده کنند و از تجارب کشورهای دیگر در رفع آلودگی هوا و  سایر معضلات زیست محیطی  بهره بگیرند.

وی ادامه می‌دهد: اتهام افکنی و یا بنزین وارداتی به همراه سخنان زیبا نمی‌تواند کارساز باشد مردم نیازمند حرکت جدی از سوی مسئولان هستند.

این روزها مردم تهران و کلانشهرهای کشور خواستار استعفای ابتکار و یا تحول در راس سازمان محیط زیست شده‌اند چرا که وضعیت آلودگی هوا، گردوغبار، آب، خاک، تالابها و سایر مشکلات زیست محیطی آنها را نگران کرده است و سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

مردم این روزها از خود می‌پرسند به‌راستی هدف از برگزیدن معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست کشور چیست؟ چرا باید وی با کارنامه‌ای متوسط و حتی ضعیف بر راس سازمانی که بسیار در سلامت مردم اثر بخش است ریاست کند؟

مردم و بسیاری کارشناسان خواستار توجه و نگاه محیط زیستی دولت یازدهم به مردم و کشور هستند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار