1. آذر 1395 - 8:58   |   کد مطلب: 13706
به گفته فوق تخصص گوارش کودکان:
۵ علامت کفایت شیر مادر برای تغذیه مناسب نوزاد
استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شهید بهشتی گفت : حتی یک قطره آب هم لازم نیست در این مدت به بچه داده شود.
طرح تحول سلامت,شبنم ها,نوزاد,آب دادن به نوزاد,شیر مادر

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : علی اکبر سیاری درباره اینکه این مسئله باب شده است مادری که شیر مادر می‌دهد همراه آن دو سه وعده هم شیر خشک به نوزاد بدهد، توضیح داد: خیر توصیه نمی‌کنیم و باید تا 6 ماه اول فقط شیر مادر به نوزاد داده شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شهید بهشتی ادامه داد: حتی یک قطره آب هم لازم نیست در این مدت به بچه داده شود.

سیاری در توضیح بیشتر عنوان کرد: عواملی که کفایت شیر مادر را تایید می‌کند 5 چیز است. این‌ها را باید مادران بلد باشند. مهمترینش وزن‌گیری نوزاد شیرخوار است. دوم تعداد دفعات ادرار است. اگر بچه ای 6 بار ادرار کند. یعنی 6 پوشک را خیس کند شیر مادر کفایت می‌کند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: همچنین علامت سوم این است که بچه شیرخوار با آرامش می‌خوابد. علامت چهارم این است که مادر وقتی به بچه شیر می‌دهد از سینه دیگرش شیر می‌آید و علامت دیگر هم این است که وقتی بچه شیر خورد آرامش پیدا می‌کند، ولی بهترین علامت - وزن‌گیری نوزاد است.

انتای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار