18. دى 1395 - 19:56   |   کد مطلب: 14667
مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین از انجام نخستین زایمان در آب استان همدان در شهرستان فامنین خبر داد.
طرح تحول سلامت,زایمان در آب,همدان,فامنین,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مهدی دیناری از انجام نخستین زایمان در آب در شهرستان فامنین خبر داد و اظهار کرد: در واحدهای ال دی آر بلوک زایمان بیمارستان امام حسن (ع) فامنین نخستین زایمان در آب با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در استان همدان صورت گرفت، گفت: در راستای طرح تحول سلامت ایجاد فضاهای ال دی آر در همه شهرستان‌ها دیده شده و زایمان در آب نیز بخشی از امکانات این فضاهاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین با بیان اینکه در فضای ال دی آر محیط امن و آرامی برای مادران باردار در نظر گرفته می‌شود، گفت: در این طرح فضای قبلی زایمانی حذف شده و اتاق‌های تک نفره‌ای با امکانات ایزوله، زایمان درآب و زایمان فیزیولوپک وجود دارد.

وی با اشاره  به انجام زایمان در آب خاطرنشان کرد: زایمان در آب روش از زایمان است که باعث کاهش فشار روحی و درد مادر می‌شود و نیاز به داروی بیهوشی را کاهش می‌دهد، مادر نیز می‌تواند در حالتی راحت و آرام، بخشی از درد خود را کنترل کند و با کمترین میزان استرس زایمان کند.

دیناری با بیان اینکه این روش در کشور انجام می‌شد اما در همدان فضای آن نبود، گفت: شهرستان فامنین به همراه شهرستان بهار نخستین شهرستان‌هایی بودند که در آنها بلوک‌های زایمانی افتتاح شد.  

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های دیگر نیز اگر واحدهای ال دی آر افتتاح شوند امکان انجام زایمان در آب وجود دارد، افزود: مادران با مراجعه به مراکز زایمانی با تشخیص متخصصان این حوزه در بخش‌های ال دی آر زایمان  می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین با بیان اینکه در این واحدها بعد از انجام زایمان رضایتمندی مادران سنجیده می‌شود، گفت: خوشبختانه رضایتمندی بالایی با افتتاح واحد ال دی آر به دست آمده است.

وی با بیان اینکه نخستین زایمان در آب در بیمارستان امام حسن (ع) فامنین انجام شد، افزود: از زمان افتتاح فضای بلوک زایمانی در شهرستان فامنین 12 زایمان فیزیولوژیک نیز انجام شده است.

دیناری خاطرنشان کرد: هزینه‌های زایمان طبیعی که در واحدهای ال دی آر انجام می شود چه زایمان فیزیولوژیک و چه زایمان در آب طبق طرح تحول سلامت رایگان است.

وی گفت: شنیده می شود در بخش خصوصی این نوع زایمان چند میلیونی هزینه دارد اما در بیمارستان‌های دولتی کاملا رایگان است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار