9. آذر 1395 - 12:38   |   کد مطلب: 13889
آراستگی همواره مورد ستایش همه بوده و هست، اما برای رسیدن به زیبایی باید آگاهانه وارد گود جراحی ها و اقدامات زیبایی شوید.
لوازم آرایشی,اقدامات زیبایی,شبنم همدان,کاشت ابرو,لیفتینگ پوست,ریزش موهای ابرو,shabnamha.ir,زیبایی چهره,afkl ih,متخصص پوست,میکروپیگمنتیشن
به گزارش  شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : سرخاب، سفید آب لوازم آرایشی معروف بانوان تا همین چند دهه گذشته بوده اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی  و نفوذ آن به عرصه های مختلف، زیبایی هم معنای تازه ای به خود گرفته، بدین معنا که مثل گذشته دیگر زیبایی تنها در مصرف لوازم آرایش خلاصه نمی شود، بلکه روش های جراحی متنوعی بازار زیبایی را در دنیای امروز داغ کرده است. 
 
 
لیفتینگ پوست، کاشت مژه و ابرو، پروتز لب و گونه، بوتاکس، گذاشتن نگین در چشم و روش های دیگر، همه و همه در راستای زیباسازی انسان ها به کارگرفته شده؛ چراکه روح الهی انسان همواره و در تمام قرون به دنبال زیبایی و آراستگی است و از همه راه ها برای رسیدن به این مهم بهره می گیرد. اما در این بین کاشت ابرو در بین بانوان و به ویژه دختران جوان طالب زیادی پیدا کرده به طوری که شاهد انجام کاشت ابرو و یا هاشور آن حتی در آرایشگاه ها هم هستیم. 
 
کاشت مو و ابرو بدون جراحی با روش آمریکایی، کاشت ابرو با موی طبیعی با کمترین عوارض، و غیره از جمله پیامک های تبلیغاتی است که با توجه به افزایش تقاضای کاشت ابرو، این نوع پیامک ها هم افزایش یافته که متاسفانه در برخی موارد افراد بدون اطمینان از معتبر بودن کلینیک مراجعه کرده و با عوارض جدی مواجه می شوند. 
 
دستکاری بیش از حد موجب ریزش موهای ابرو می شود
کامران جزایری متخصص پوست و مو و جراح پیوند مو، کم پشت بودن ابرو را یکی از علل ذاتی ریزش آن برشمرد و تصریح کرد: دستکاری ابرو و کندن مداوم موهای آن با موچین، تاتوهای عمیق و تراشیدن مکرر از جمله عوامل تاثیر گذار بر ریزش موهای ابرو است.
 
هنر پزشک مهمترین ضرورت ترمیم ابرو
با توجه به نقش ابروها در زیبایی چهره و چشم ها، برخی افراد به زیبایی ابرو های خود حتی بیش از موهای سر اهمیت می دهند.
 
آذین آیت الهی متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کاشت ابرو را نیازمند تخصص و مهارت خواند و بیان کرد: به طور کلی کاشت مو در نواحی مختلف، نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد؛ اما کاشت موی ابرو با توجه به ظرافت و تاثیر آن بر روی زیبایی فرد، بیش از سایر نواحی نیازمند هنر پزشک است.
 
شرایط کاشت مو و ترمیم ابرو 
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیوند مو برای هر مراجعه قبل از ارزیابی شرایط وی نباید انجام شود و بررسی ها هم باید توسط پزشک متخصص در این زمینه با دانش کافی صورت گیرد. 
 
جزایری، این جراح پیوند مو، ضمن تاکید بر شناخت علت ریزش مو قبل از پیوند، اظهار داشت: قبل از ترمیم موهای ابرو، باید از ریزش داشتن یا نداشتن آنها مطمئن شد و در صورت ریزش علت آنها را به دقت شناسایی کرد؛ چراکه علت یابی برای شروع درمان و نوع آن ضروری است. 
 
وی ریزش موهای ابرو ناشی از تاتو، بیماری های پوستی، جراحی ها، سوختگی، تصادفات و بریدگی ها را قابل درمان خواند و افزود: علی رغم درمان های گسترده کاشت ابرو و ترمیم آن، در برخی از موارد بیماری مانند لوپوس پوستی به دلیل اختلال در ناحیه گیرنده، امکان پیوند وجود ندارد. 
 
بذر موهای ابرو را از کجا می آورند؟
در ادامه جزایری ، آخرین روش ترمیم موی ابرو را پیوند از موهای پشت سر دانست و تصریح کرد: با توجه به شباهت موهای پشت گردن به ابرو، از آنها برای پیوند استفاده می شود که بسته به شرایط نوع برداشت از این ناحیه متفاوت است. 
 
به گفته آیت الهی افرادی که دائما برای پرشدن ابروی خود از مداد یا سایه ابرو استفاده می کنند، می توانند از روش های کاشت ابرو برای ترمیم آن بهره مند شود و در صورت دارا بودن شرایط مناسب ، از قسمت دهنده یعنی از موهای پشت گردن به ابرو پیوند زده می شود. 
 
ابروهایی که باید بافته شوند
جزایری درباره چگونگی ترمیم موی ابرو، تصریح کرد: این جراحی توسط متخصین این حوزه، تحت بی حسی موضعی و بدون درد انجام می شود اما نکته حائز اهمیت، ضرورت انجام این پیوند توسط جراحان بسیار باتجربه است؛ چراکه پیوند موی ابرو درواقع نوع پیشرفته موی سر بوده و مهارت بالای جراح را می طلبد. 
 
این جراح پیوند مو با اشاره به استفاده از پوست و موهای پشت سر برای ترمیم ابرو، اذعان داشت: هرچند در این روش، از شبیه ترین موی سر به ابرو پیوند زده می شود اما جنس موی سر در هر حال رشد سریعی داشته و زودتر از ابروها سفید می شوند و پس از پیوند باید موهای ابرو به سرعت کوتاه شوند.
 
به گفته وی در صورت کوتاه نشدن به موقع موهای پیوندی ابرو، ممکن است طول آنها حتی به 30 سانتی متر هم برسد و همچنین لازم به ذکر است که به دلیل سرعت بالای سفید شدن آنها نسبت به موهای خود ابرو، نیاز به رنگ کردن مکرر دارند. 
 
هاشور ابرو با جوهر خودکار
آیت الهی، از مصرف رنگ های غیرمجاز برای انجام تاتو و هاشور در مراکز نامعتبر خبرداد و گفت: به طور کلی رنگ های مورد استفاده برای انجام هاشور و ابرو مورد تائید FDA نیستند اما در آرایشگاه ها و مراکز نامعتبر شاهد استفاده از جوهر خودکار، مرکب و یا حنای سیاه برای انجام این کار هستیم که متاسفانه عوارض جدی مانند عفونت ها و حساسیت به رنگ درپی دارد. 
 
وی ضمن تاکید بر مراجعه به متخصصین پوست و مو و مراجع معتبر برای انجام هاشور (میکروپیگمنتیشن) و تاتو، اضافه کرد: در مراکز معتبر معمولا از رنگ های مطمئن تری برای هاشور ابرو استفاده می شوند که تا حد زیادی از بروز عوارض آن می کاهد. 
 
به گفته جزایری انجام هاشور و یا تاتوی ابرو به هیچ وجه توصیه نمی شود مگر آن که ابروی فرد با هیچ راهی قابل ترمیم نباشد که در این صورت هم برای این نوع هاشورها باید به متخصصین و مراکز قابل اطمینان مراجعه کرد. 
 
مراقب زیبایی خود باشید
کاشت مو و به ویژه ابرو نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد چراکه در بسیاری موارد همین کارهای به نظر ساده موجب انتقال عفونت ها و بیماری های مثل هپاتیت و HIV می شود که هیچ کس جوابگوی بیمار مبتلا نیست. 
 
روح انسانها همواره به دنبال زیباییست و هر کسی در هر سنی برای رسیدن به بیشترین زیبایی تلاش می کند اما توجه داشته باشیم که زیبایی به هرقیمتی نمی ارزد. 
 
 
انتهای پیام /ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار