29. شهريور 1396 - 22:08   |   کد مطلب: 18670
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاریخی زنان در چرخه اقتصاد گفت: نقش زنان در اقتصاد کشور غیرقابل انکار بوده و بسیاری از شاخصه‌های اقتصادی ما توسط زنان رقم می‌خورد.
نقش زنان,اقتصاد,توانمندسازی زنان,زنان سرپرست خانوار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : سهیلا جلو دار زاده ضمن تاکید بر نقش زنان در تمام زمینه‌های اقتصادی اظهار کرد: اکثر فعالیت‌ها در زمینه تولید زعفران، فرش، پسته و صنایع دستی که شاخص‌ترین اقلام صادراتی کشور ما را تشکیل می‌دهند توسط زنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارزش افزوده بالای کار در منزل توسط بانوان تصریح کرد: در حالی که این فعالیت خانگی در درآمد ناخالص ملی تاثیر می‌گذارد هیچ کجا حساب نشده و منشا آن مشخص نیست، این در حالی است که نمی‌توان این مهم را نادیده گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اصرار ما برای بیمه زنان خانه دار و کار خانگی به خاطر ارزشی است که به اقتصاد کشور می‌دهند و به موجب ایجاد درآمد دولت در قبال آن‌ها وظایفی دارد.

وی اذعان داشت: شهرداری تهران در طول سال‌های گذشته با تشکیل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کمک رسانی به زنانی که در شرایط خاص قرار می‌گیرند اقدام مثبت و بسیار جامعی انجام داده و همه جوانب زندگی خانواده‌ها را مورد توجه قرار داده است.

به گفته جلودارزاده برپایی نمایشگاه زنان و تولید ملی علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای فروش تولیدات زنان سرپرست شاغل در مراکز کوثر با ارائه محصولات با قیمت‌های مناسب باعث استقبال شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد توانمند سازی شهرداری تهران باید فعالیت اقتصادی و در آمدزای خود را افزایش داده که به موجب آن هم به جامعه و هم اقتصاد کشور کمک شود و سبب پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای بانوان خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر پیش رو ستاد توانمندسازی مسیری است که رحمت خداوندی را جذب کرده و باعث برکت در کار می‌شود ابراز امیدواری کرد، مسئولین این ستاد راه خوبی که در پیش گرفته اند را با توان بیشتر ادامه دهند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار