19. بهمن 1396 - 15:30   |   کد مطلب: 20739
دشمن بعد از شکست در عرصه سخت، وارد مرحله جدیدی از جنگ به نام جنگ نرم شده است و هدف این جنگ، سست کردن بنیان های خانواده است، رهبر معظم انقلاب بارها ، نفوذ فرهنگی و نرم دشمن را گوشزد کرده اند.
نقش زنان,دفاع مقدس,انقلاب اسلامی,کرامت زن,جنگ نرم ذشمن,shabnamha.ir,بنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : نسرین پیرسمساری، گفت: با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و  تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: نقش زنان از آغاز نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن،  شگفت آور و غیر قابل چشم پوشی است

وی گفت: در ادامه حرکت حضرت امام  و در طول انقلاب، بانوان همیشه از موضع مشخص و ثابتی برخوردار بودند، از اول انقلاب تاکنون در مسیر اسلام، اطاعت از فرامین رهبر انقلاب، قدم برداشته اند. در دفاع مقدس، کانون های پشتیبانی از جبهه و جنگ توسط بانوان تشکیل شد و در پشتیبانی از رزمندگان اسلام، نقش انکار نشدنی ایفا کردند.

وی با اشاره به صبر و استقاومت مادران شهدا، افزود:  مادران و همسران شهدا نماد بارز استقاومت بودند و هستند. اینکه شهید شفیع زاده در یک جمله ای خطاب به مادران شهدا عنوان کرد که، آمریکا از مادران شهدا شکست خورده است، مثالی عینی درباره پایداری  این اسوه های ایثار بود.

پیرسمساری، اضافه کرد: بعد از دفاع مقدس نیز شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف بودیم، فعالیت های فرهنگی، اقتصادی ویا حتی حضور بانوان در وادی سیاست، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. در حفاظت از انقلاب هم بانوان، نقش مهم و تاثیرگزاری را برعهده دارند و به خوبی عمل می کنند.

وی تصریح کرد: دشمان نظام اسلامی و امپریالیسم جهانی  دائما در حال توطئه علیه کشور و قشر جوان و بانوان هستند. در دفاع مقدس مردم ایران برای حفظ انقلاب و کشور و دفاع از دین و ناموس و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، ۸سال جانانه در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد. در جریان جنگ خرمشهر، دشمن بعثی  برای تضعیف روحیه نیروهای ایرانی، پیکر یکی از بانوان شهیده خرمشهری را آویزان کرده بودند و رزمندگان دلاور اسلام، برای جلوگیری از هتک حرمت بانوی مسلمان، با تقدیم سه شهید، جسد آن زن را از دست دشمن آزاد کردند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور اضافه کرد:  دشمن بعد از شکست در عرصه سخت، وارد مرحله جدیدی از جنگ به نام جنگ نرم شده است و هدف این جنگ، سست کردن بنیان های خانواده است، رهبر معظم انقلاب بارها ، نفوذ فرهنگی و نرم دشمن را گوشزد کرده اند. دفاع از کیان خانواده و حفظ حرمت و کرامت زن باید در اولویت دفاع نرم باشد.

وی یاد آور شد: در شهر تبریز نیز، بانوانی بودند که واقعا نقش هدایتگری را برعهده داشتند، بانوانی که در رژیم گذشته، همیشه مورد تهدید و شکنجه های ساواک قرار داشتند. زنان دوشادوش مردان، در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات علیه رژیم طاغوت، حرکت می کردند.

این مدرس دانشگاه، افزود: وظیفه اصلی در زمان حاضر، انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جوان و دهه سوم و چهارم انقلاب، است. گفتمان سازی از طریق نهادهای فرهنگی و فرهنگ ساز جامعه، نیازمند و اولویت کاری مسئولین باید قرار گیرد. حوزه های علمیه، دانشگاهها، آموزش و پرورش، متولیان اصلی، آموزش و فرهنگ کشور هستند. جوان امروز تشنه، حقیقت است و ما باید این حقیقت را به درستی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه برخی مسئولین، مبتلا به بی حسی فرهنگی، شده اند، اظهار داشت: در طول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از مسئولین، در بحث فرهنگ، بی تفاوت هستند، اگر جوان امروز را از لحاظ فکری، آماده نسازیم، در کمین دشمن خواهد افتاد،  بازگو کردن اساس انقلاب، محدود به دهه فجر نشود و در طول سال باید روشنگری شود.

پیرسمساری، تاکید کرد: فضای مجازی به عنوان تهدید و فرصت علیه فرهنگ و نسل جوان، مطرح است.  اگر از فرصت ها استفاده نکنیم، به تهدیدی علیه خودمان تبدیل می شود. نهاد تاثیرگزار مانند صداو سیما، حوزه و دانشگاهها باید در این عرصه ها نیز حضور دائم و کافی داشته باشند. برخی افراد  فریبخورده با انجام بعضی اقدامات هنجار شکنانه در کشور، تلاش دارند، اصل انقلاب را زیر سوال ببرند ولی مردم انقلابی ایران با بصیرت، همیشه توطئه دشمان را خنثی کرده اند.

زیتون

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار