12. مهر 1396 - 19:38   |   کد مطلب: 18860
مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت : شعار امسال جشن عاطفه ها مهر در انتظار همدلی می باشد و مرحله دوم این جشن کشوری در 19 مهرماه و در 1240 پایگاه در مدارس برگزار خواهد شد.
جشن عاطفه ها,مهر در انتظار همدلی,کمیته امداد همدانshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها با شعار "مهر در انتظار همدلی"

جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از صبح الوند : پیمان ترکمانه، صبح امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مرحله اول جشن عاطفه ها در تاریخ 24و23 شهریور ماه  برگزار شد گفت: این جشن به جهت حضور پرشور دانش آموزان و خانواده های آن ها برای ما دارای ارزش است و مرحله دوم آن در تاریخ 19 مهرماه برگزار خواهد شد.

ترکمانه از کمک های مردمی در سال 95 با مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان خبرداد و افزود: این کمک ها به صورت نقدی و غیر نقدی بوده و خرسندیم که امروزه همه ی این کمک ها در راستای رفع نیاز دانش آموزان طی سال تحصیلی است.

وی با اشاره بر اینکه هرچقدر دریافت کمک های مردمی بیشتر باشد میزان کمک به نیازمندان هم بالاتر خواهد رفت ادامه داد: خوشبختانه توفیق داریم در ابتدای هر سال تحصیلی و قبل از شروع مدارس و دانشگاه ها با توجه به میزان مبلغی که در اختیار داریم لوازمی را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تاکید براینکه امسال در مرحله اول جشن عاطفه ها مبلغی حدود یک میلیارد و 150 میلیون تومان کمک مردمی دریافت شده است گفت: این مبلغی که تا کنون در مرحله اول جشن عاطفه ها جمع آوری شده است معادل کل هزینه جشن عاطفه ها در سال گذشته بوده و نشان دهنده همت مردم می باشد.

ترکمانه با بیان اینکه در مرحله دوم حضور مردم و دانش آموزان پررنگ تر خواهد شد تصریح کرد: امیدواریم هیچ دانش آموزی در ابتدای سال تحصیلی دغدغه نداشتن لوازم مورد نیاز خود را نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره براینکه  مرحله اول جمع آوری کمک های مردمی در مساجد، حسینیه ها، پایگاه ها و میادین عمومی بوده است خاطر نشان کرد: در مرحله دوم 1240 پایگاه در مدارس داریم و 200 هزار پاکت مخصوص در مدارس توزیع کردیم و  تعداد مخاطبان اصلی ما حدود 20 هزار نفر دانش آموز و 3 هزار نفر دانشجو هستند.

 

*مهر در انتظار همدلی

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه شعار امسال جشن عاطفه ها مهر در انتظار همدلی می باشد یادآور شد: در سه شهرستان اسد آباد، تویسرکان و کبودرآهنگ با مدیران مدارس جلسه ای داشتیم و مباحث و نقد های ارزشمندی را شاهد بودیم؛ خوشبختانه جلسات این پیام را داشت که مدیران دغدغه مشترکی باما دارند و با تعامل بیشتر میتوان به اهداف رسید.

ترکمانه ضمن تاکید بر اینکه یکی از اهداف برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ کمک به نیازمندان می باشد تصریح کرد: ما در برگزاری این جشن نگاهی به ارقام کمک های مردمی داریم اما در مجموعه خدماتی این ارقام قابل توجه نیستند و بیشتر به دنبال آنیم دانش آموزان با فرهنگ کمک به نیازمندان انس بگیرند چراکه انسان هایی هستند که آینده مملکت در دستان آن ها است و این تربیت را باید از سن های پایین شروع کرد.

 

*خانواده های تحت پوشش از بدو ورود شناسنامه دارند

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ضمن اشاره براینکه  داشتن شناسنامه برای خانواده ای که قرار است تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند ضروری است گفت: ما از بدو ورود خانواده های تحت پوشش،آن ها را از لحاظ فنی،اشتغال، توانمندی، مسکن، حقوقی و فرهنگی توسط کارشناسان ویزیت میکنیم و یک بازه زمانی را برای توانمدی خانواده در نظر میگریم.

وی ضمن تاکید براینکه برای توانمندی هر خانواده پنج مرحله در نظر گرفته میشود ادامه داد: خانواده باید در مدت زمان تعیین شده خود را به توانمندی مورد نظر برساند و مراحل شامل اشتغال،آموزش، پرداخت تسهیلات، نظارت در حوزه مختلف اشتغال و بازاریابی محصولات میباشند.

ترکمانه با بیان اینکه در سال 95 تعداد 3 هزار خانوار خودکفا شدند افزود: ما توانستیم 3 هزار و250 شغل ایجاد کنیم، به طوری که از هر 100 شغل ایجاد شده در استان 54 شغل در کمیته امداد ایجاد شده بود و اگر امسال به همه وعده هایی که به کمیته امداد دادند عمل کنند عملکرد ما دو برابر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره بر این که پیش بینی میکنند امسال 2500 خانوار را به مرز خودکفایی برسانند خاطرنشان کرد: خود کفایی شرایط خاص خود را دارد و میانگین خودکفا شدن هرخانواده 3 سال است و  البته معنی خود کفایی این نیست که کلا ارتباط خانواده با کمیته امداد قطع شود.

وی از عدم مراجعه حتی یک خانواده به کمیته امداد در سال 96 خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر اینکه تعداد خانوار های تحت پوشش کمیته امداد زیاد نشده بلکه 20 درصد هم کوچکتر شده است و حتی یک خانواده ام در نوبت نداریم.

ترکمانه با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در کمیته امداد صورت میگیرد باید خروجی به نام توانمندی داشته باشد گفت: این توانمندی باید در همه ابعاد باشد و خانواده ای که تحت پوشش است نباید از لحاظ درمانی ،مسکن و اشتغال مشکلی داشته باشد.

وی با اشاره براینکه تعدادی از نیازمندان هستند که روی آمدن به کمیته امداد را ندارند تصریح کرد: این که عده ای برای ر فع نیاز خود به ما مراجعه نمیکنند مایه شرم ماست و ما متاسفانه نمیتوانیم همه نیازمندان را شناسایی کنیم و در زندگی دیگران دخالت کنیم و امیداریم هرکس نیازمند است خود به ما مراجعه کند.

 

*اگر روزی ارتباط مردم با کمیته امداد قطع شود باید در کمیته امداد را ببندیم

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ضمن تاکید براینکه اگر روزی ارتباط مردم با کمیته امداد قطع شود باید در کمیته امداد را ببندیم گفت: مردم در سال 95 حدود 30 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند و این رقم کمی نیست و مردم اهرم کمکی ما هستند.

 وی تعداد خانواده  های بیمه شده تا پایان سال 95 را 18 هزار و 847 خانواده اعلام کرده و ادامه داد: تعداد 18 هزار و 533 نفر از زنان سرپرست خانوار از مزایای بیمه بهره مند میشوند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از تبدیل  پرداخت صدقه به صورت سنتی به شیوه الکترونیکی در آینده خبر داد افزود: تعداد 256 صندوق صدقه در استان همدان داریم و مبلغ کمک مردمی که در 6 ماه اول سال ازطریق صندوق صدقه ها داشتیم حدودا پنج میلیارد و 200 میلیون تومان می باشد.

ترکمانه در پایان ضمن بیان اینکه امروزه فضای غبار آلود بین خیریه ها و کمیته امداد کم شده است گفت: همگی به این نتیجه رسیدیم که برای رسین به اهداف باید بایکدیگر تعامل داشته باشیم تا انشاالله همدان همچون تبریز بدون گدا شود، اگر همه دست به دست هم دهند دیگر مردم درخیابان پولی به نیازمندان نمیدهند و آنان را راهنمایی میکنند تا به مراکز خیریه و کمیته مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها جشن عاطفه ها مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی مهر در انتظار همدلی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار