9. دى 1396 - 8:51   |   کد مطلب: 20144
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
«همدان»، « 2 روز زودتر»، به وقت بصیرت!
هفتم دی‌ماه برای مردم همدان روز خاطره‌انگیزی است، روزی که با راهپیمایی خود جوابی قاطع به حرمت‌شکنان عاشورای سال 88 دادند، به راستی که به نیکی ‌می‌توان گفت همدانی‌ها با حضور به موقع خود در صحنه آغازگر حرکتی ملی در 9 دی ماه بودند.
حماسه 9 دی,حماسه مردمی,فتنه 88,مردم همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : 9 دی ماه سالروز حماسه مردمی ملت همیشه بیدار و با بصیرت جمهوری اسلامی ایران است که پس از هشت ماه آشوب و فتنه خوارج زمان، به خیابان‌ها آمدند و آبی سرد را روی آتش فتنه ریختند.

9 دی را به معنای اتم کلمه می‌توان سالروز غرور ملی ایرانیان نامید که از تمامیت ملی و اعتقادی خویش دفاع کرده و به همگان اثبات کردند که ملت ایران تعارفی با هیچ کس در زمینه اعتقادات و اصول دینی ندارد حتی اگر او کسی باشد که در خرداد 88 به او رای داده باشند، اگر او هم تخطی کند(که کرد) مقابلش ایستاده و نشان می‌دهند با احدی عهد اخوت نبسته‌اند.

*وقتی همدانی‌ها بصیرت را 2 روز زودتر از 9 دی به نمایش می‌گذارند

اما اتفاق جالبی که در این میان افتاده و تحسین همگان را در پی داشت این است که مردم دارالمؤمنین همدان دو روز زودتر از مردم نقاط مختلف کشور و تنها پس از یک روز از آشوب و حرمت شکنی فتنه‌گران در عاشورای 88، به خیابان‌ها آمدند و بصیرت خود را به رخ جهانیان و اصحاب فتنه کشیدند.

مردم همدان را به جرأت می‌توان آغازگر یک حرکت ملی و در عین حال ماندگار و نتیجه عصاره اصول انقلاب اسلامی دانست که با هوشیاری، آگاهی و همچنین به موقع عمل کردن باعث شدند مردم دیگر نقاط کشور نیز به صورت کاملا خودجوش راهپیمایی راه انداخته و انزجار خود را از آشوب‌گران و سران فتنه نشان دهند.

همدانی‌ها در روز 7 دی 88 از بقعه متبرکه امام‌زاده عبدالله(ع) راهپیمایی خود را آغاز کرده و سیل خروشان جمعیت به سمت میدان امام خمینی(ره) رفت و از آنجایی که قرار بود همین مسیر طی شود، اما آتش خشم مردم خاموشی نداشته و راهپیمایی تا آرامگاه بوعلی سینا ادامه داشت.

*حرف مردم همدان این بود که سفره فتنه باید برچیده شود/ تشریح جزئیات حماسه 7 دی همدان از زبان بقایی

علی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به خشم مردم از آشوب در روز عاشورا 88، اظهار کرد: آتش زدن خیمه امام حسین(ع) در روز 6 دی ماه باعث جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی مردم در کل کشور شده بود اما از همدان توقع دیگری بود.

وی افزود: در مقطع هشت ماه سال 88 یعنی از خرداد تا دی ماه مردم همدان در دفاع از انقلاب و رهبری پیشگامانی داشتند که در سطح کشور مطرح بودند، آیت‌الله نوری همدانی در بین مراجع این محوریت را داشت و سردار حسین همدانی نیز مدیریت میدانی مقابله با آشوب‌ها در تهران را بر عهده داشت.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: به جهت این دو محوری که مردم همدان در کشور داشتند، شام عاشورا در حسینیه ثارالله برنامه عزاداری برقرار بود که سردار آزادی فرمانده وقت سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و افرادی از روحانیت و مردم حضور داشتند و تصمیم بر این شد فردا یعنی 7 دی 88 در امام‌زاده عبدالله(ع) تجمع داشته باشند و تا میدان امام خمینی(ره) راهپیمایی انجام شود.

وی عنوان کرد: همان شب در هیأت این موضوع بیان و به صورت پیامکی به برخی افراد اطلاع داده شد چرا که در آن زمان شبکه‌های اجتماعی اینگونه محوریت نداشتند، با این وجود هماهنگی بین مردم اتفاق افتاد و جمعیت خوبی برای راهپیمایی حضور یافتند.

بقایی تصریح کرد: قرار بود راهپیمایی در میدان امام(ره) تمام شود اما ادامه پیدا کرد و مردم به سمت فرمانداری رفتند و عده‌ای نیز جلوی دادگستری رفته و شعارهایی علیه سران فتنه، ساکتین فتنه و فتنه‌گران سر دادند و خواستار برخود با مسببین این اهانت‌ها شدند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که حرف و هدف مردم این بود که سفره فتنه دیگر باید برچیده شود، بیان داشت: مردم همدان 7 دی این راهپیمایی بزرگ را داشتند و در رشت نیز 8 دی راهپیمایی اتفاق افتاد و تصمیم بر این شد راهپیمایی 9 دی در کل کشور راهپیمایی برگزار شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان با قاطعیت گفت که مسبب این اتفاق همدان و مردم همدان بودند اما این بیداری و هوشیاری مردم همدان را قطعا نشان می‌دهد که پیش از سایر نقاط کشور تصمیم گرفتند کاری را انجام دهند و در 9 دی ماه نیز با اعلام عمومی مجددا مردم به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی برگزار کردند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار