8. دى 1395 - 12:33   |   کد مطلب: 14471
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرچند فتنه 88 و تحریم ها علیه ایران دو امر مجزا هستند اما امروز با وجود برجام با تشدید تحریم ها مواجه هستیم و با توجه به عمل برخی از سران فتنه می توان گفت فتنه 88 در این امر بی تأثیر نیست.
شبنم ها , afkl ih, فتنه 88, shabnamha.ir, حماسه 9 دی, نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش شبنم همدان، 

احمد سالک در گفتگو با خبرنگار شبنم همدان، ضمن گرامی داشت حماسه نهم دی ماه این حماسه را نشانگر رشد بصیرت افزایی یک ملت و آگاهی مردم ایران دانست و گفت: نهم دی پاسخی دندان شکن به مجموعه جریانات و مدیریت فتنه 88 در داخل و خارج از کشور بود.

وی افزود: مردم در روز هشتم  دی در اصفهان و 9 دی در سراسر کشور و 13 دی در کشورهای دیگر، با این پاسخ محکم سران فتنه و عوامل پشت پرده آنها را شکست دادند. مردم در این حماسه بزرگ برای حفظ امنیت،  دین و ملیت خود پای پرچم 9 دی حضور بهم رساندند. این حرکت آگاهانه مردم آثار بزرگی داشت و موجب شد دست بسیاری از سران فتنه چه در خارج از کشور و چه در داخل برای آحاد مردم رو شود.

وی 9 دی را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: این روز برگ زرین دیگری از بصیرت ملت ایران در تاریخ انقلاب است.

سالک ضمن محکوم کردن جریانات فتنه در کشور گفت:  در فتنه 88 یک مدیریت خارج از کشور و جود داشت و ساماندهی این امر ده سال پس از فتنه 78 به طول انجامید و پس از ده سال برنامه ریزی در سال 88 به صورت خارجی  متبلور شد.

وی اظهار داشت: مدیریت فتنه 88 در خارج از کشور با هیجده گروه اپوزسیون جمهوری اسلامی شکل گرفت و کمیته زیر مجموعه این اپوزسیون در داخل کشور کمیته ایکس پنج بود که اهداف گروهای خارجی را عملی می کرد.

این نماینده مجلس با استناد به گفته های ابطحی رئیس دفتر خاتمی  بیان کرد: گروه های معاند جمهوری اسلامی، ماجرای فتنه 88 را با رمز تقلب در انتخابات آغاز کردند و تقلب در انتخابات رمز اردو کشی خیابانی بود.  

وی افزود: جنایت های این فتنه گران هرگز فراموش نخواهد شد و اغتشاشات، به آتش کشیدن مساجد، وارد کردن خسارت به کشور و از همه مهمتر هتک حرمت سالار شهیدان هرگز از اذهان ملت پاک نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئله تحریم ها مسئله ای مجزا از فتنه 88 است تصریح کرد:  ایران 38 سال است که تحریم است و ما تحریم جدیدی نداریم اما آنچه امروز با آن مواجه هستیم، تشدید تحریم هاست. هرچند ما با وجود تحریم های 38 ساله از سوی آمریکا و اسرائیل پیشرفت هایی داشته ایم که بسیار قابل تأمل است.

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه این است که تحریم های امروزه با وجود برجام حل نشده است و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود و این صحه بر تشدید تحریم ها می گذارد.

سالک در بیان نقش فتنه در تشدید تحریم ها اعلام کرد: در حال حاضر مطلع شدیم که  حدود30 نفر از عناصر اصلاح طلب خارج نشین و فراری از کشور طی نامه ای که به رئیس جمهور آمریکا نوشته اند، از ترامپ درخواست کردند که تحریم ها علیه ایران تشدید شود. این افراد از سران فتنه بودند که به خارج از کشور فرار کردند و اگر عمل این افراد را در نظر بگیریم باید بگوییم فتنه 88 در تشدید تحریم بی تأثیر نیست. 

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار