18. دى 1396 - 16:09   |   کد مطلب: 20285
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان:
خشونت علیه زنان در همدان 20 درصد کاهش یافت
معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی استان همدان گفت: خشونت علیه زنان و دختران در استان 21 درصد کاهش داشته است.
خشونت علیه زنان,خشونت روانی,آسیب های اجتماعی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

خشونت علیه زنان در همدان 20 درصد کاهش یافت

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : جمشید شیران، معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اطلاع‌رسانی، حساس‌سازی و ارائه خدمات تخصصی به موقع سازمان بهزیستی خشونت علیه زنان و دختران نسبت به ۹ ماه گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است .

وی با بیان اینکه پدیده شوم خشونت امری بر خلاف ارزش‌ها و احکام دین مقدس اسلام است و اعمال خشونت در اشکال مختلف آن باعث بروز آسیب‌های بسیار در زنان جامعه می‌شود، افزود: مجموعه خدمات و اقدامات با هدف تحقق زندگی مادی با حداقل وابستگی حمایتی و ارتقاء توانایی‌های مهارتی و اجتماعی برای زنان خشونت دیده انجام می‌شود .

معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: خشونت‌های روانی، کلامی، منزوی کردن زنان، القای ترس، زیرسوال بردن توانمندی زنان، مسخره کردن و تحقیر زنان، کنترل سخن گفتن و خشونت روانی، خشونت اقتصادی و محدود کردن زنان در مسائل مالی و انکار مالکیت زنان از دیگر خشونت‌های رایج در جامعه است .

شیران اظهار کرد: امروزه ریشه‌کن کردن خشونت در جامعه و ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی دختران و زنان نیاز به عزم ملی دارد و همه نهادهای دولتی و غیردولتی وظیفه دارند در طرح‌ها و برنامه‌های خود به آن توجه کنند

 وی درباره اقدامات انجام شده برای زنان خشونت‌دیده و در معرض خشونت گفت: تأمین محل  مناسب برای زنان در معرض خشونت یا خشونت‌دیده، مداخله در مشکل یا وضعیت فرد خشونت‌دیده به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها و خانواده‌هایشان، کمک به درک موقعیت خانواده در شرایط خشونت‌زا، مقابله با مشکلات فردی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع، شناسایی سایر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت علیه زنان و اطلاع‌رسانی عمومی در جهت خشونت علیه زنان از اقدامات انجام شده توسط بهزیستی است .

معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: در صورتی‌که بروز خشونتی به مرکز بهزیستی گزارش داده شود بلافاصله اورژانس اجتماعی به این موضوع ورود پیدا کرده و پس از تشکیل پرونده مشاوران، مددکارن و روانشناسان کار خود را آغاز می‌کنند .

وی به وجود یک خانه امن در مرکز استان برای زنان خشونت‌دیده گفت: خانه امن مکانی  برای اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت‌دیده است که در این مکان از خدمات تخصصی فردی و خانوادگی در راستای رفع مسأله خشونت و یا آسیب‌های وارد شده به فرد بهره‌مند می‌شوند .

انتهای پیام/ص

خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت روانی خشونت روانی خشونت روانی خشونت روانی خشونت روانی خشونت روانی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار