25. دى 1396 - 16:03   |   کد مطلب: 20389
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی:
خشونت علیه زنان یعنی فرار کردن از اصل و حقیقت/دفاع از حقوق زنان سخن قرآن است
خشونت علیه زنان به معنای کم بودن مرخصی زایمان و شیردهی به بانوان شاغل، عدم هماهنگی ساعت کار مادران شاغل با فرزندان محصل آنان، تنها بودن کودک در منزل تا زمان ورود مادر و… می‌باشد.
خشونت علیه زنان,فرشته روح افزا,مرخصی زایمان,بیمه زنان خانه دار,اشتغال بانوان,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها;

خشونت علیه زنان یعنی فرار کردن از اصل و حقیقت/دفاع از حقوق زنان سخن قرآن است

خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنانخشونت علیه زنان خشونت علیه زنان بیمه زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دارزنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: ابعادی که برای نه به خشونت علیه زنان طرح و تبیین می‌شود و برای آن لایحه نوشته شده است؛ فرار کردن از اصل و حقیقت خشونتی است که علیه بانوان وجود دارد.

وی افزود: باید از زنانی که مورد ظلم واقع می شوند دفاع داشته باشیم و این حرف جدیدی نیست و سخن قرآن کریم است.

روح افزا با اشاره به حمایت از تن‌فروشان بیان کرد: دفاع از بانوان و نه به خشونت علیه زنان نباید به سبک تفکر غربی‌ها باشد، مطرح کردن خشونت علیه زنان به سبک غرب و حمایت از تن‌فروشان در حالی که همچنان در خیابان‌ها باشند و برای اصلاح و هدایت آنان اقدام نشود بزرگترین خیانت علیه خانواده خواهد بود.

وی ادامه داد: خشونت علیه زنان به معنای کم بودن مرخصی زایمان و شیردهی به بانوان شاغل، عدم هماهنگی ساعت کار مادران شاغل با فرزندان محصل آنان، تنها بودن کودک در منزل تا زمان ورود مادر و… می‌باشد.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مرخصی تحصیلی اظهار کرد: دانشجوی متاهل برای فرزند آوری نیاز به مرخصی دارد که با عدم مرخصی تحصیلی مواجه می‌شود، باید برای ادامه تحصیل از حق مادربودن خود بگذرد و این هم یکی از نمونه‌های بارز خشونت است.

وی اذعان داشت: بانوی خانه دار، زنان کشاورز و… برای تامین مالی و رفاه در آینده بیمه عمر و بازنشستگی ندارند؛ طرح بیمه زنان خانه دار چندین سال مطرح شده است ولی به صورت ویژه برای انجام آن اقدامی صورت نگرفته است.

روح افزا با تاکید بر بارمسئولیت بانوان گفت: بازنشستگی بانوانی که ۲۰ سال کار کرده‌اند و به دلیل افزایش مسئولیت‌های خانه و خانواده قادر به فعالیت در بیرون از خانه نیستند با مانع‌های زیادی مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانوان کارگر علاوه بر فعالیت خانه برای تامین معاش زندگی در کارخانه‌ها همانند آقایان مشغول به کار هستند، باید بیمه و برنامه حمایتی مضاعف برای سلامت جسم و روح داشته باشند زیرا به مرور زمان به لحاظ شرایط فیزیکی از ضعف بدنی برخوردار خواهند بود.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد برنامه‌های حمایت از بانوان افزود: برنامه‌های کلان و حمایت از بانوان در کجای جامعه ما قرار دارد که به سبک تفکر غربی از خشونت علیه زنان صحبت می‌‍‌‌شود.

وی با اشاره به تسهیل ازدواج جوانان اعلام داشت: قانون تسهیل ازدواج جوانان ۱۲ سال نوشته شده است و حتی یک خط از آن به صورت قانونی اجرا نشده است، برای ازدواج جوانان فعالیت خوب و تاثیرگذاری صورت نگرفته است.

روح افزا تصریح کرد: اعطای وام ازدواج جوانان زمان زیادی طول می‌کشد که در این راستا به دلیل مسائل مالی مدت عقد طولانی و مشکلات جوانان زیاد می‌شود و گاهی به دلیل این موارد منجر به طلاق خواهد شد، آیا این خشونت تلقی نمی‌شود؟

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر چیزی که به وظایف مسئولین بر می‌گردد در مصادق خشونت گنجانده نمی شود ولی هر چیزی که به رابطه خانواده مربوط می‌شود را خشونت می‌نامند.

وی در مورد آموزش نحوه رفتار با مردان خشن گفت: مردی که به خانواده آزار می‌رساند و نحوه رفتار او با اعضای خانواده خشونت آمیز است باید آموزش ببیند ، راه‌های ارتباط صحیح با همسر و تعامل بین زن و مرد در خانه باید به زوجین به صورت صحیح آموزش داده شود نه اینکه مسیر دادگاه‌ها را به آنان نشان دهیم.

انتهای پیام/ص

خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان خشونت علیه زنانخشونت علیه زنان خشونت علیه زنان بیمه زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دارزنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار زنان خانه دار اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان اشتغال بانوان

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار