3. بهمن 1396 - 9:06   |   کد مطلب: 20503
یک همسر شهید مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم، زندگی عاشقانه و رفاه خود را رها کردند تا به دفاع از ارزشهایی که به آن اعتقاد و باور داشتند بپردازندو دشمنان و بد اندیشان هرگز درک درستی از راه و مکتب این شهدا نخواهند داشت.
شبنم ها, شهید مدافع حرم, شهید الوانی

به گزارش شبنم همدان امروز سالروز میلاد با سعادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) است. بانویی که مکتب امام حسین را زنده نگه داشت و پاسبان حریم واقعه کربلا بود و امروز جوانان غیور این مرز و بوم پاسبان حریم بانوی صبر و استقامت شده اند و شیرمردانه از حریم حرم حضرت زینب دفاع می کنند.

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) که به صبر معنایی به فراخی معنای عالم داد ,امروز همسران و مادران شهدا با درس گرفتن از مکتب حضرت زینب (س) راه و مکتب شهدا را در عالم زنده می کنند.

این میلاد فرخنده بهانه ای شد تا  گفتگویی با اعظم فتحی همسر محمد رضا الوانی شهید سرافراز مدافع حرم انجام دهیم.

همسر شهید الوانی اظهار داشت :قبل از ازدواج با شهید الوانی در خواب دیدم در آستانه مقدس شاهزاده حسین (ع) حضور دارم دوستم صفحه ای از قرآن را قرائت می کرد ,من هم قرآن را ورق می زدم تا آن صفحه را پیش چشمم بیاورم و قرائت کنم ناگهان یک صفحه از قرآن بر روی زمین افتاد و من خم شدم ان صفحه را بردارم شاهزاده حسین (ع) کتاب قرآن را از دست من گرفت و صفحه را در جای خود قرار دادند ,هنگامی که می خواستند قرآن را به من تحویل بدهند از من سوال کردند که آیا می خواهی استخاره ای با قرآن برایت بگیرم .که من پاسخ دادم بله ,ایشان استخاره کردند و به من گفتند حاجتت داده شد یک الف به شناسنامه شما افزوده خواهد شد. سوال کردم آیا امام جماعت آستان مقدس شاهزاده حسین این الف را به شناسنامه اضافه خواهد کرد که ایشان فرمودند خیر این الف را سید شاهزاده حسین به شناسنامه شما می افزاید .

همسر شهید الوانی ادامه داد :هنگامی که اقای الوانی به خواستگاری بنده آمدند نه آغاز اسم ایشان با الف شروع می شد و نه نام خانوادگی ایشان پس از یکسال زندگی مشترک اقا رضا اسم خود را از محمد رضا زارع الوانی به محمد رضا الوانی تغییر دادند .

اعظم فتحی اشاره داشت :شهدا مانند شمع هایی هستند که به خانواده های خود نور و روشنایی می بخشند, به آنها بصیرت می دهند و آنان را به راه راست هدایت می کنند .

همسر شهید محمد رضا الوانی خاطر نشان کرد : شهدا زمانی که شهید می شوند مانند خورشید جهانی و فراگیر می شوند .همه مسلمانان جهان از شهدا درس آزادگی و وطن دوستی می آموزند,حتی افراد غیر مسلمان ولایتمداری شهدا و دفاع ازحریم ولایت و ارزشهای شهدا را تحسین می کنند .

همسر شهید الوانی تاکید داشت :شهدای مدافع حرم، زندگی عاشقانه و رفاه خود را رها کردند تا به دفاع از ارزشهایی که به آن اعتقاد و باور داشتند بپردازند .

فتحی یاد آور شد :مردم با ارادتی که نسبت به شهدا دارند پای درس شهدای زنده می نشینند, افراد اهل معرفت و انسانیت تایید کردند که زندگی این افراد باید با شهادت پیوند بخورد .حضرت امام خمینی (ره )در سخنانشان به شهدا غبطه می خوردند .حضرت ایت الله خامنه ای (مد ظله العالی ) به شهدا غبطه می خورند .مهر و محبت شهدا در قلب و ذهن مردم و انسانهای آزاده اندیش , درست جاری و جاودان خواهد بود .

فتحی تصریح داشت :هرگز نباید به سخنان افراد کج اندیش گوش داد دشمنان انقلاب هرگز نمی توانند راه و هدف والای شهدا را درک کنند .

همسر محمد رضا الوانی در پایان تاکید داشت :شهید محمد رضا الوانی نام خانوادگی ایشان تنها  الوانی است چون ایشان نام زارع را از نام خانوادگی خود حذف کردند .

 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار