1. اسفند 1393 - 18:27   |   کد مطلب: 5018
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: بانوان می توانند در کنار در اختیار داشتن سمت هایی مثل معاونت ورزش بانوان از پس ریاست کمیته ها و هیئات مختلف ورزشی نیز بربیایند.
تابش: لزوم استفاده از ظرفیت بانوان برای ریاست فدراسیون ه

به گزارش شبنم ها، محمدرضا تابش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مثبت زنان در تمامی عرصه ها، گفت: اولین قدمی که برای پیشرفت ورزش بانوان موثر است اصلاح دید مسئولان نسبت به حوزه ورزش و فراهم کردن شرایطی جهت حضور بانوان در این عرصه است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از اختصاص ۱۰ درصد بودجه ورزشی به حوزه ورزش بانوان گفت: ریاست فدراسیون ها باید نگاهی برابر به ورزش زنان و مردان داشته باشند و با توجه به وجود ظرفیت مدال آوری در عرصه ورزش بانوان، بودجه بیشتری را در اختیار ورزش آنها قرار دهند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید بستر حضور موثر بانوان در عرصه ورزشی فراهم شد، عنوان کرد: لازم است اماکن ورزشی به صورت گسترده تری در اختیار بانوان قرار گیرد چرا که در حال حاضر تقریبا بانوان یک سوم مردان امکان استفاده از یک مکان ورزشی را دارند.

تابش همچنین با تأکید بر لزوم مدیریت ورزش بانوان به دست خود آنها، یادآور شد: تا کنون اقدامات شایسته ای را از سوی زنان ورزشکار در عرصه های مختلف حرفه ای، داوری، مربی گری و غیره شاهد بوده ایم لذا لازم است در عرصه مدیریتی نیز به آنها اعتماد شود.

رئیس سابق فدراسیون سوارکاری افزود: بانوان می توانند در کنار در اختیار داشتن سمت هایی مثل معاونت ورزش بانوان از پس ریاست کمیته ها، هیئات مختلف ورزشی و حتی ریاست فدراسیون ها نیز بربیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر در زمینه حضور ملی و بین المللی بانوان برنامه ریزی بلندمدت نشود آنها انگیزه خود را برای این حضور از دست خواهند داد، عنوان کرد: لازم است از تمامی ظرفیت بانوان برای مدال آوری استفاده کنیم و این وظیفه وزارت ورزش و جوانان است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه را داشته باشد.

 نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخی مشکلاتی که در حوزه ورزش زنان وجود دارد حضور برخی فرصت طلبان با انگیزه های غیرورزشی است که لازم است مسئولان مربوطه در این زمینه دقت نظر داشته باشند و حمایت کافی از زنان ورزشکار را به عمل آورند.

منبع : داغ نیوز

دیدگاه شما

آخرین اخبار