9. اسفند 1393 - 17:43   |   کد مطلب: 5100
مسلماً هیچ زنی نمی پذیرد شوهر وی در خیابان با مشاهده انوع و اقسام زنان آرایش کرده و میل به آنها ، آرامش خود را از دست داده و در نتیجه به همسرش دلسرد شود یا به انحرافات گوناگون بیفتد و یا در صورت غیرت و ایمان دینی و...مجبور باشد در نهایت به شدت خود را کنترل کرده و از نگاه به چنین زنانی پرهیز نماید و طبیعی است پیشگیری از چنین اموری به هر حال بهتر از درمان آن است .
حرفه ای آرایش کنید

به گزارش شبنم ها،اسلام به عنوان کاملترین دین آسمانی، برای بهداشت و سلامت روانى افراد اهمیت زیادى داده است. لذا در تمام احکام و قوانین خود از جمله، لزوم پوشش و حفظ عفّت فردى و عمومی، به نقش آن‏ها در روح و روان افراد توجه کرده و بهترین نسخه را براى سلامتى و سعادت جوامع بشرى ارائه داده است.
حال اصل آرایش کردن تنها در ایامی خاص برای زنی که شوهرش فوت کرده، و برای محرم در حج، حرام است(1) و در هیچ مورد دیگر اصل آرایش برای زن حرام نیست؛ آنچه حرام است ارائه زینت به نامحرم و تبرج است .

 

اصل آرایش، نه تنها جزء در موارد خاص حرام نبوده، بلکه حتی در برخی از موارد مانند آرایش زن برای شوهر و یا زن در مجالس زنانه در صورت عدم مفسده، مستحب است. آن چنانکه روایتی از رسول اکرم (ص) درباره زنان نقل شده است که فرمود"طَوِّلْنَ أَظَافِيرَكُنَّ فَإِنَّهُ أَزْيَنُ لَكُن‏"(3) ناخنهاتان را دراز كنيد كه زيباتر است برایتان‏"

از نظر اسلام زن فقط ميتواند برای شوهر و محارمش زينت كرده و خود را آرايش دهد. اما در هنگام بیرون رفتن از منزل و بين نامحرمان اين كار جايز نيست و بايد خود را كاملاً بپوشاند و اگر عمدا برای نامحرم باشد كار حرام مرتكب شده و گناه بزرگی كرده است در بعضی از روايات آمده است اگر زن هنگام رفتن به بیرون خودش را معطر كند و بوی بدنش به مشام نامحرم برسد. مورد لعن و نفرين خدا و ملائكه واقع ميشود  و بايد توبه نمايد. و بين اقسام و موارد آرايش فرقی نيست چه برای چشم باشد و چه ابرو و در اين حكم بين دختران و زن تفاوتی نيست.دختری كه با آرايش از خانه بيرون می رود،پیش خدا  معصيت كرده از اين رو ارزش خود را پايين آورده است اسلام حجاب را برای متانت و حفظ بزرگی و ارزش زن قرار داده و از اين كه به عنوان كالای جنسی به آن نگاه شود برحذر داشته است. آرايش كردن و خود را در منظر ديگران قرار دادن ، به معنای آن خواهد بود كه ديگران شخصيت او را با توجه  به ظاهر آرايش كرده نگاه كنند. از اين طريق شخصيت و ارزش انسانی خود را ناديده گرفته و آن را پايين آورده است. خداوند متعال ميفرمايد: و قل للمومنت يغضضن مِن أبصـَرهن‌ّ و يحفظن فروجهن‌ّ و لايبدين زينتهن‌ّ إلاّ ما ظهر منها... لايبدين زينتهن‌ّ إلاّ لبعولتهن‌ّ أو ءابائهن‌ّ يا (نور 31) به زنان مومنان بگو چشم‌های خود را از نگاه به نامحرمان‌فرو گيرند و فروج خود را حفظ كنند و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است‌، آشكار ننمايند. و زينت خود را آشكار نسازند، مگر برای شوهرانشان يا پدرانشان ...

واما ترفند های آرایش حرفه ای

حتما شما هم در آرایش، درگیری هایی مثل خط چشم صاف نکشیدن، حلقه های فر مو که به حالت دلخواه در نمی آید، یا دم اسبی هایی که چندان بلند و پر پشت نیست، داشته اید. دیگر نگران نباشید. این ترفندها به شما کمک می کند یک آرایشگر حرفه ای شوید!

1.    دم اسبی را با دو تکه کردن، بلندتر و پرپشت تر کنید.
 

 

 

2.    فر مو را به مدل دلخواه در آورید.

 

3.    خط چشم مدادی را مشکی تر کنید.

•    مواد لازم: مداد چشم + شعله (فندک، شمع، اجاق گاز)
•    نوک مداد را برای 1 ثانیه در شعله نگه دارید.
•    15 ثانیه منتظر بمانید.
•    مداد چشم شما مشکی تر و نرمتر می شود!

4.    برای فرنچ کردن ناخن های تان از نوار پلاستیکی کمک بگیرید.

5.    مطمئن شوید که از گیره مویی بدرستی استفاده می کنید.!

•    سمت چپ: اکثرا از این جهت استفاده می کنند.
•    سمت راست: درحالیکه جهت صحیح آن برعکس است!

6.    برای خلاص شدن از جوش های سرسیاه و راحت بیرون کشیدن آن از وازلین و نایلون سلفون استفاده کنید.

 

7.    برای طراحی و پهن کردن ابروها از این روش استفاده کنید:

•    با مداد چشم نوک تیز خط پایینی ابرو را به فرم و پهنای دلخواه بکشید.
•    فاصله ایجاد شده را با هاشورهای رو به بالا (مطابق تصویر) پر کنید.   
•    با برس ابرو و سایه چشم همرنگ ابروها قسمت های خالی رو پر کنید.

8.    قبل از رژ زدن، قدرت جذب را افزایش دهید!

•    مواد لازم: شکر قهوه ای + عسل + روغن زیتون

9.    تمیز کردن برس آرایشی در محلول سرکه و آب گرم.

 

10.    برای افزودن جلوه سایه چشم، پیش از رنگ اصلی، پشت پلک را سایه سفید بزنید.

 

11.    کرم پودر و پنکیک را بجای صورت، بر روی گردن تست کنید تا بتوانید رنگ دلخواه را تشخیص دهید.

 

12.    جلوه و دقت بیشتری می خواهید؟ از خط لب بیرنگ استفاده کنید.

 

 

13.    برای ایجاد کمان دلخواه ابرو، از قاشق کمک بگیرید! (برای سایه زدن نیز از قاشق غافل نشوید)

 

14.    برای خلاصی از پف زیر چشم، از چای کیسه ای ولرم استفاده کنید!

 

15.    با هایلایت سایه میان لب ها، به آن بُعد و حجم بیشتری بدهید.

سعی کنید این خطا ها را نداشته باشید

اشتباهات و خطاهای مهم در آرایش صورت +عکس

مجموعه : آرایش صورت و زیبایی

 

خطای ۱:انتخاب اشتباه تن سفید کننده

 

در مورد انتخاب تن سفید کننده تان دقت کنید تنها یک درجه از رنگ پوستتان تیره باشد نه روشن تر و نه تیره تر چرا که اگر تیره تر از رنگ پوستتان باشد رنگ شما خفه میشود و اگر روشنتر باشد رنگ پریده به نظر میرسید.در مورد انتخاب بهترین رنگ میتوانید این راه کار ساده را به کار برید:کرم را بر روی پوستتان بزنید و با آن عکسی که فلش بزند بیاندازید با نگاه کردن به عکس متوجه خواهید شد برای پوست شما متناسب است یا نه.

خطا ۲:پنهان کردن جوش صورت با سفید کننده روشن

دقت کنید پنهان کننده تان از رنگ پوستتان روشن نباشید چرا که جوشهایتان مخفی نخواهند شد،پنهان کننده هر چه قدر تیره باشد بهتر میتوانید لک و جوش را پنهان کند.
خطا ۳:رژ های براق

در انتخاب رنگ رژتان دقت کنید که با توجه به روز و یا شب بودن مهمانی آن را درست انتخاب کرده باشید چرا که برای مهمانی های روزانه رژهای براق اشتباه بزرگی محسوب خواهد شد اما دلیل این حرفم این است که لب هایتان بیش از اندازه تو چشم برو خواهند شد و مطمئن باشید از این وضعیت اذیت خواهید شد برای اینگونه زمان ها بهتر است رژهای مات و کم رنگ استفاده شود اما در مورد مهمانی های شبانه موردی نیست که از رژ براق استفاده شود به شرطی که نور محیط کم باشد.

 

خطا ۴:بازی با سایه ها

 

منظورم از بازی باسایه ها این است که خانم ها قبول کنند دیگر مد سایه های طبقه ای گذشته است با توجه به تصویر بالایی چنین شرح دهم که سایه طبقه ای یعنی ابتدا رنگ تیره سپس کمی روشن تر و از زیر ابرو سایه سفید یا نقره ای،بهتر است از سایه های تک رنگ و یا سایه هیی که رنگ ها را در خود مخفی میکند استفاده کنید و یا حتی اگر از سایه استفاده نکنید هم آرایش شیک و جذابی خواهید داشت به ای طریق که بیشتر بر روی پلک ها تمرکز کرده و با تکنیک خط چشم بزنید تا منتظم در بیاید.

 

خطا ۵:آرایش چشم بیش از حد

 

این یعنی یک تن مواد آرایشی بر روی چشمتان بزنید!!مطمئن باشید هیچ خانمی با آرایش غلیظ جذاب دیده نمیشود شما با آرایش کم و طبیعی میتوانید زیباییتان را به نمایش بگذارید کافی است که تکنیک آرایش صحیح را بدانید که ما تلاش میکنیم در این مورد مطالب بسیاری بگنجانیم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار