10. اسفند 1393 - 14:12   |   کد مطلب: 5106
جشنواره بزرگ غذاهای سنتی با محوریت غذاهای محلی ویژه بانوان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران زینب کبری (س) شهرستان ملایربرگزار شد.

به گزارش شبنم ها، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران زینب کبری (س) شهرستان ملایر در ارتباط با اهداف برگزاری جشنواره گفت:هدف از برگزاری این برنامه  الگو سازی برای مصرف غذاهای سنتی است.

روستایی افزود: با توجه به رشد بی رویه فست فودها و همچنین غذاهای پرچرب در بین جامعه که با فرهنگ ما بیگانه هستند شاهد رشد مشکلات جسمی از جمله چاقی مفرط و همچنین دیگر امراض هستیم که لازم است با توجه به سبک زندگی ملی اسلامی الگوهای غذاهای سنتی به جامعه بیشتر معرفی شود.

وی افزود: خوشبختانه از برگزاری این جشنواره استقبال خوبی به عمل آمد و بیش از 150 نفر از بانوان فرهنگی در جشنواره شرکت نمودند و با پخت غذاهای سنتی ایران و برخی غذاهای ویژه منطقه ملایر خواستار فرهنگ سازی در مصرف غذاهای سنتی شدند .

روستایی ادامه داد: این جشنواره بیش از 75 شرکت کننده داشت که در آن و انوع غذای سنتی شامل انواع آش اماج ، آش ماست، آش دوغ ، آش بادمجان ، آش ترش و همچنین شیرینی های سنتی، شیرینی برنجی، شیرینی نخود چی، شیرینی پادرازی و ... دسر های سنتی شامل باسلق، حلوا گندم، حلوا زعفرانی، حلوا لعل به و ....ارائه شد و پس از داوری آنها به 9 نفر از بهترین غذاها که با معیارهای پنج گانه سنجیده شده اند هدایایی داده شد

 

گفتنی است که در شهرستان ملایر همانند سایر مناطق ایران طبخ غذاهای سنتی رواج دارد که برخی از آنها مانند آش ترخینه، آش ورکواز، آش جو و گندم، آش بادمجان، کوفته، آبگوشت کشک، آش ترش، آش رشته، آش دوغ، پلته پلو ویژه ملایر می باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار