11. اسفند 1393 - 13:44   |   کد مطلب: 5125
دکتر مهدي آريانا، متخصص جراحي و عضو هيات علمي دانشگاه از بايدها و نبايدهاي جراحي هاي زيبايي به شما مي گويد.
 آگاهانه زیر تیغ جراحی زیبایی بروید

دکتر مهدي آريانا، متخصص جراحي و عضو هيات علمي دانشگاه از بايدها و نبايدهاي جراحي هاي زيبايي به شما مي گويد:

آگاهانه زیر تیغ جراحی زیبایی بروید!
جراحی پلاستیک مثل تمام شاخه های دیگر پزشکی فرآیندی کاملا علمی و مبتنی بر دانش و توانمندی های جراح است. خصوصیات جسمی و بدنی بیماران نیز بخش مهم دیگر ماجراست.داشتن انتظارات معقول و بر پایه واقعیت های علمی برای انجام این جراحی ها برای همه بیماران ضروری است و این وظیفه یک جراح با تجربه است که قبل از جراحی تمام موارد را با دقت و حوصله با بیمار و خانواده بیمار در میان گذاشته و تمام احتمالات را بررسی کرده و پاسخ سوالات احتمالی آنها را بیان کند. دکتر مهدی آریانا، متخصص جراحی های(پلاستیک وترمیمی) در مقاله زیر از انواع جراحی های زیبایی و بایدها و نبایدهای آنها سخن گفته است.

جراحی زیبایی سینه و بایدهای آن:
اصولا جراحی زیبایی سینه با توجه به اهمیت فوق العاده ای که در بانوان دارد جزو جراحی بسیار تکنیکی و دقیق به حساب می آید. وجود حس دقیق و ظریف زیبایی شناختی و تسلط و تجربه کامل جراح در انواع مختلف جراحی های ترمیمی سینه یک پیش نیاز بسیار مهم برای جراحان در این حیطه است. تفاوتهای آناتومیک و بافت شناسی و همچنین تفاوت های بسیار متنوع بیماران، نیازمند انجام جراحی کاملا اختصاصی نسبت به هر بیمار است. روش کار به اینگونه است که پس از بررسی دقیق اولیه در معاینه، یک سناریوی کاملا اختصاصی جراحی برای هر بیمار تدوین شده و با ارائه جزئیات برنامه به بیمار، وی و خانواده اش را در جریان دقیق نوع عمل تعیین شده و نیز نتایج احتمالی آن قرار می دهیم و در نهایت با استفاده از آخرین تکنیک های روز دنیا و تجارب بررسی صدها بیمار جراحی شده قبلی، یک تکنیک انتخاب و انجام می شود.

بیماران به دلایل متفاوتی کاندیداي جراحی سینه مي شوند که مهمترین آنها:

 بزرگ بودن سينه ها و اثرات مخرب ناشي از سنگيني و حجم زياد آنها

 کوچک بودن غيرمعمول سينه ها

 تقارن نداشتن سينه ها

 شلي و افتادگي شديد سينه ها

جراحی زیبایی شکم و بایدهای آن:

اصولا تکنیک های علمی جراحی شکم بر خلاف ظاهر نسبتا ساده آن مستلزم تجربه و تبحر کامل جراح است. برداشتن پوست و چربی اضافی و آویزان شکم تنها بخش اندکی از این جراحی است. ترمیم عضلات جدار شکم، اصلاح پهلوها، اصلاح دقیق ناف با تکنیک های خاص، اصلاح بخش فوقانی ناحیه تناسلی، اصلاح دقیق ناحیه سر دل و زیر دنده ها و ترمیم فتق های احتمالی جدار شکم از بخش های مهم و قابل توجه این جراحی است که بدون توجه به آنها کار، دقیق و کامل نخواهد بود.

 

لیزر لیپولیز و بایدهای آن:
 

همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی، تکنیک های جراحی نیز با کمک این ابزار تکنولوژیک، با هدف کمترین آسیب درکنار بالاترین درجه کیفیت اعمال جراحی در حال تکامل هستند. با استفاده از لیزر در بهبود چاقی های موضعی علاوه بر افزایش سطح کیفی روش های قبلی، عوارض مانند خونریزی، کبودی های شدید پس از جراحی، درد و شلی پوست به حداقل می رسد، البته واضح است، استفاده از این تکنیک مانند هر ابزار جدید دیگری نیازمند تجربه و مهارت فراوان درکنار کمک گرفتن از لیزرهایی با کیفیت استاندارد بالاست. نواحی شکم، پهلوها، باسن، غبغب و بازوها مناسب ترین نواحی برای استفاده از این تکنیک در جهت رفع چاقی های موضعی بوده و با نتایج فوق العاده ای همراه هستند.

جراحی زیبایی پلک و بایدهای آن:
 

پلک به عنوان یکی از اعضای بسیار مهم درزیبایی صورت و همچنین نقش عملکردی آن درحمایت از چشم نیازمند توجه و دقت ویژه ای است. بررسی دقیق و هوشمندانه بیمار پیش از انجام هر نوع جراحی روی پلک توسط جراح الزامی است. برداشت پوست اضافی چربی های اضافی ناحیه پلک اقدام مهم جراحی است و تغییر شگرفی در چهره ایجاد کرده و درکاهش اثرات گذشت عمر و افزایش سن نقش قابل توجهی دارد و این جراحی معمولا به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می پذیرد و نیازی به بستری شدن بیمار نیست.

بزرگی سینه در آقایان و راهکارهای درمانی آن:
 

سینه های بزرگ آقایان (ژنیکوماستی) در اثر افزایش حجم سینه ها اتفاق افتاده و علل مختلف همچون مسائل فیزیولوژیک ناشی از بلوغ یا کهنسالی، داروهای مختلف و در موارد نادر برخی از بیماری ها سبب ساز آن است، البته در بسیاری از موارد علت واضح و خاصی را برای آن نمی توان یافت. با توجه به حجم و اندازه سینه ها و میزان اضافی آنها روش های گوناگونی برای رفع آن از دیرباز توسط جراحان به کار گرفته می شود. جراحی باز و لیپو ساکشن از رایج ترین روش های درمان این بیماری به شمار می رود.

جدیدترین تکنیک های استفاده همزمان از یک برش جراحی بسیار کوچک (minimal invasive)در زیر هاله در ترکیب با لیپوساکشن یا لیپولیز است.

عوارض جراحی های زیبایی:
 

هیچ جراحی ای نیست که بدون عوارض جانبی باشد و درضمن هر جراحی ای عوارض ویژه خود را دارد . این عوارض از درد و تورم و خونریزی می تواند باشد تا عوارض دیگر. نکته حائز اهمیت آن است که یک جراح مسئول، تمامی این عوارض را برای بیمار شرح دهد تا بیمار انتخابی آگاهانه داشته باشد. شایان ذکر است تجربه و تبحر یک جراح در کاهش و تخفیف عوارض بسیار مهم و حائز اهمیت است.

منبع: برترین ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار