1. فروردين 1394 - 19:05   |   کد مطلب: 5288
معاون صنایع دستی استان همدان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در تمامی شهرستان‎های همدان خبر داد و گفت: ۲۵ میلیون دلار صنایع دستی از همدان صادر شد.
۱۲ نمایشگاه صنایع دستی ویژه نوروز در همدان برپا شد

 به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم ،علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز یکی از اقدامات مهم حوزه صنایع دستی محسوب می‌‏شود که امیدواریم با کمترین مشکل بتوانیم بیشترین دستاورد را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی سبب درآمدزایی برای هنرمندان و معرفی آثار آن‌ها به مردم کشور می‌‏شود، افزود: از سوی دیگر با عرضه صنایع دستی استان می‌‏‌توانیم فرهنگ استان همدان را معرفی و منتقل کنیم.

قاسمی با اعلام اینکه در تمامی شهرستان‎‌ها نمایشگاه صنایع دستی برپا می‌‏شود، تصریح کرد: شهرستان‎های استان همدان دارای صنایع دستی مختلف هستند و در برخی از صنایع دستی از جمله سفال، مبل و منبت و چرم زبانزد کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر همدان در 4 نقطه نمایشگاه صنایع دستی برپا می‌‏شود، عنوان کرد: آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان و گنجنامه از جمله نقاطی است که برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی استان همدان با اشاره به اتفاقات سال گذشته در نمایشگاه‌های صنایع دستی همدان بیان کرد: امیدواریم امسال نمایشگاه‌‎های صنایع دستی با کمترین مشکل و دغدغه‎ای برگزار شود تا برای هنرمندان زیانی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه شیرمال، حلوا لوزی، کماج و زرده همدان به عنوان سوغاتی به ثبت ملی رسیده است، گفت: در نمایشگاه‎های صنایع دستی و در فروشگاه‎های سطح شهر سوغاتی همدان عرضه می‌‏شود تا مسافران دست خالی از استان همدان خارج نشوند.

قاسمی از صادرات بیش از 25 میلیون دلار صنایع دستی به سایر کشور‌ها خبر داد و گفت: در 11 ماهه سال 93 نزدیک به 25 میلیون و 900 هزار دلار انواع صنایع دستی از استان همدان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از بخش گردشگری 16 میلیون و 500 هزار دلار درآمدزایی داشته است، افزود: هفت میلیون و 700 هزار دلار صنایع دستی از گمرک همدان و 18 میلیون و 200 هزار دلار از سایر گمرکات کشور صادر شده است.

معاون صنایع دستی استان همدان عنوان کرد: سفال با صادرات 8 میلیون و 500 هزار دلار و چینی‌آلات بهداشتی با صادرات 7 میلیون و 200 هزار دلار مهم‌ترین اقلام صادراتی بخش صنایع دستی استان همدان در این مدت بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار