15. فروردين 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 5423
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: استان همدان در واقعه طلاق، رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده است.
 همدان رتبه 16 طلاق را در کشور دارد

به گزارش  شبنم ها به نقل از صبح الوند، عبدالله مقصودی‌فر مدیرکل ثبت احوال استان همدان ، بر لزوم افزایش نرخ باروری در کشور و استان تأکید کرد و گفت: جوانان باید فاصله فرزندآوری را از پنج سال به یک سال کاهش دهند تا بتوانند در افزایش نرخ باروری به کشور کمک کنند.

وی وضعیت فرهنگ، اقتصاد، سقط جنین و میزان باروری را از مهمترین عوامل موثر در باروری دانست و با بیان اینکه سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است، اظهار کرد: نرخ ازدواج در استان همدان 12.4 در یک‌هزار نفر بوده و این رقم در کشور 10 است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان افزایش سن ازدواج، خطر سقط جنین و کاهش باروری را از مهمترین تهدیدات دانست و افزود: نرخ رشد جمعیت استان از سال 35 تا 90 روند کاهشی داشته است.

وی مهاجرت را مهمترین دلیل کاهش نرخ جمعیت استان دانست و گفت: رشد جمعیت در استان طی سال‌های 35 تا 90 از 2.5 درصد به 0.64 درصد تنزل پیدا کرده و از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است.

مقصودی‌فر با بیان اینکه از سال 88 تاکنون، روند طلاق با افزایش روبه‌رو بوده، اظهار کرد: استان همدان در واقعه طلاق، رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در همدان از هر پنج ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد، افزود: در شهرهای بزرگ از جمله تهران، البرز و قم به ازای 3.5 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار