13. ارديبهشت 1394 - 9:47   |   کد مطلب: 5776
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد:
ازدواج پشت دیوار دانشگاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سن ازدواج باید کاهش یابد، گفت: باید کاری کنیم که ازدواج پیش از دوران دانشجویی باشد و جوانان پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.
ازدواج,دانشجویی ,دانشگاه,جوانان,امام جمعه ,آیت الله محمدی

به گزارش شبنم ها،  آیت اله غیاث الدین طه محمدی در اولنی شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به تدوین جزوه آموزشی ازدواج در همدان ، خاطرنشان کرد: این جزوه باید تکمیل شود و محتوای آن غنی باشد.

وی با تأکید بر هم کفو بودن زوجین، یادآور شد: در برخی موارد جوانان به این موضوع توجه نمی کنند و در زندگی مشترک با مشکل مواجه می شوند.

امام جمعه همدان ادامه داد: هم کفو بودن تنها در بخش اقتصادی نیست بلکه در بخش فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نیز باید هم کفو بودن مور د توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه روایات و حدیث های بسیاری در مورد سبک زندگی داریم، گفت: در جزوه درسی ازدواج باید به این روایات پرداخته شود و نیاز به بیان آن احساس می شود.

وی بداخلاقی زنان و مردان را در خانواده نفی کرد و گفت: زن و مرد در زندگی باید حقوق یکدیگر را رعایت کنند و این مباحث باید در رساله و جزوه آموزشی ازدواج درج شود.

آمار بالای طلاق هشدار دهنده است

استاندار همدان با بیان اینکه آمار بالای طلاق را هشدار دهنده دانست و افزود: یکی از دلایل طلاق این است که سنت گذشته فراموش شده و دیگر خانواده ها دختر یا پسر مورد نظر را به فرزند خود برای ازدواج معرفی نمی کنند.

وی با تأکید بر سبک زندگی پایدار یادآور شد: باید ازدواج را متناسب با دین اسلام و شأن ایرانی رواج دهیم.

وی ادامه داد: استکبار به هر نحوی به دنبال تزلزل بنیاد خانواده است و خانواده های ما نیز  با غفلت بر این مضوع دامن می زنند.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان شانزدهمین استان در آمار طلاق است، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که استان همدان نباید حتی یک طلاق هم داشته باشد.

نیکبخت با بیان اینکه جزوه آموزشی ازدواج باید پیش از عقد توسط زوج های جوان مطالعه شود، گفت: دفاتر ثبت ازدواج باید ملزم به دریافت گواهینامه آزمون ازدواج پیش از خطبه عقد شوند.

در سال 93، هریک ساعت 19 زوج از هم جدا شدند/رشد طلاق عاطفی در ایران

مدرس دانشگاه در حوزه تعلیم و تربیت و مسائل خانواده با بیان اینکه در سال۹۲ در کشور در هر ساعت ۱۸ طلاق به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این در حالی است که در سال۹۳ در هر ساعت ۱۹ نفر طلاق گرفته اند.

حجت الاسلام امراله گیوی نهاوندی با بیان اینکه هر گونه تحول فرهنگی از خانه و خانواده شروع می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر خانه و خانواده مغفول واقع شدند و آموزش های زندگی در خانواده صورت نمی گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی فرزندان وارد مدرسه می شوند به دلیل ناهماهنگی بین آموزش های خانواده و مدرسه، این دو نهاد در راستای خنثی کردن اقدامات و آموزش های یکدیگر گام برمی دارند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه آمار ازدواج به تدریج در حال افزایش و آمار ازدواج در حال کاهش است، اظهار داشت: در سال۹۲ از هر پنج ازدواج در کشور یک ازدواج به طلاق منجر شد.

وی در ادامه یادآور شد: آموزش ها در خانواده باید به نحوی باشد که ازدواج آنها به طلاق منجر نشود.

حجت الاسلام گیوی نهاوندی با اشاره به علت طلاق، خاطرنشان کرد: دلیل طلاق در خانواده های ما عدم آموزش در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه خانواده های نزدیک به زوج طلاق گرفته، ۷۵ درصد خطر طلاق را احساس می کنند، گفت: کسانی که از دور نیز با این خانواده ها در ارتباط هستند ۳۵ درصد خطر طلاق را احساس می کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر در مدارس و دانشگاه های ما سبک زندگی به جوانان ما آموزش داده نمی شود و این موضوع منجر به طلاق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین گیوی نهاوندی همچنین تصریح کرد:  امروز برخی زوج ها حتی اگر طلاق هم نگرفته باشند به طلاق عاطفی رسیده اند.

وی افزود: در بیشتر خانواده های ما رابطه بین زن و شوهر رابطه بین ظالم و مظلوم است و عشق کمتر در خانواده ها دیده می شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه آموزش سبک زندگی باید از مدارس، مساجد و محافل عمومی شروع شود، گفت: تلاش ما باید این باشد که از هرگونه طلاق عاطفی جلوگیری کنیم.

وی اعتیاد، فقر، بیکاری و اختلافات اقتصادی و فرهنگی را از مهمترین عوامل طلاق عنوان کرد و افزود: علت اصلی طلاق ازدواج نامناسب است و این ازدواج نامناسب از عدم آموزش سرچشمه می گیرد.

منبع: همدان نیوز

دیدگاه شما

آخرین اخبار