15. تير 1394 - 14:04   |   کد مطلب: 6412
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان:
مصرف کنندگان موثرترین بازرسین کنترل استاندارد هستند
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان از اجرای طرح کنترل و نظارت برخی اقلام ویژه رمضان خبر داد و گفت: قرار است این طرح در کل استان در ماه مبارک رمضان اجرا شود و در این راستا هماهنگی های لازم با ادارات و سازمان های زی ربط انجام شده است.
مصرف کنندگان موثرترین بازرسین کنترل استاندارد هستند

به گزارش شبنم ها، آناهیتا رفعت جو با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر بازرسان اداره کل به مراکز و واحده های صنفی عمده فروش وخرده فروش مراجعه می کنند و کالاهای پر مصرف در ماه مبارک رمضان شامل: شکر،روغن مخصوص سرخ کردنی، روغن خوارکی مصرف خانوار، زعفران،خرما، پنیر، شیر و کشک مورد بازرسی  قرار می دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و نبود علامت استاندارد بر روی این محصولات، توقیف و متخلفین برخورد می شود.

وی در ادامه گفت: این طرح برای اولین بار است که در ماه رمضان اجرا می شود و از ابتدای آغاز این طرح تا کنون بیش از 100 مورد بازرسی  به صورت سرزده از واحد های صنفی و 25 مورد از قنادی ها و شیرینی فروشی ها صورت گرفته و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد غیر استانداردی مشاهده نشده است.

رفعت جو تصریح کرد: در کنار اجرای این طرح در اوایل ماه مبارک رمضان  سازمان ملی استاندارد  اطلاعیه ای را صادر کرد  و هشدار داد به تولید کنندگان محصولات مصرفی ازجمله زولبیا و بامیه که از روغن های مخصوص سرخ کردنی و استاندارد و با دمای مناسب استفاده کنند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان، موثرترین روش نظارت بر فروش محصولات غذایی و خوراکی در مراکز عرضه این مواد را آگاهی مصرف کنندگان از وجود علامت استاندارد برروی اجناس دانست و افزود کمصرف کنندگاه بهترین ناظریت کنترل کیفیت و استاندارد محصولات هستند و اگر مصرف کننده رقبتی به خرید کالای غیر استاندارد نداشته باشد تولید کننده اقدام به تولید این محصول نمی کند، بنابراین هرقدر که آگاهی مصرف بالاتر باشد کمک شایانی به خود و جامعه کرده است

رفعت جو افزود:به تازگی در زیر علامت استاندار کالا ها کد ده رقمی درج شده که با ارسال این کد به سامانه 10001517 از  سلامت و صحت محصول اطمینان کسب خواهید کرد.

وی همچنین  وجود 5 مورد تخلف  استاندارد محصول در سال 94 اشاره کرد و افزود این تخلفات مربوط به سال گذشته  بوده که در سال  جاری به این تخلفات رسیدگی حقوقی شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار